19 آوریل 2024 - 20:05

سه فروشگاه صنایع دستی در شهرستان قوچان افتتاح شد

13 ژوئن 2018 - 17:00 dsfr.ir/yz885

افتتاح فروشگاه صنایع دستی در قوچان

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قوچان گفت: هم زمان با روز جهانی صنایع دستی سه فروشگاه صنایع دستی در این شهرستان افتتاح شد.

علی سبحانی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان قوچان روز سه شنبه 22 خرداد با اعلام این خبر گفت: همزمان با 20 خرداد ماه به مناسبت روز جهانی صنایع دستی با حضور دادستان، شورای اسلامی شهر، اداره زندان، مدیریت میراث فرهنگی و هنرمندان تعداد 3 فروشگاه صنایع دستی در شهرستان قوچان افتتاح شد.

سایر فروشگاه ها به عرضه و نمایش تولیدات صنایع دستی چرم، گلیم و عرضه سوغات و غذاهای بومی-محلی نمودند که بسیار مورد توجه قرار گرفت و حوزه اشتغال بانوان و حمایت از آنها از دیگربرنامه های این افتتاحیه بود.

سبحانی تصریح کرد: از هنرمندان برای همفکری تعامل دعوت بعمل می آید تا شاهد فروشگاه های بیشتری و در نهایت بازارچه صنایع دستی در شهرستان باشیم.

در این مراسم دادستان شهرستان قوچان با تأکید براهمیت اشتغال مددجویان و ارزآوری صنایع دستی افزود: اولین فروشگاه قلمزنی سنگ توسط مددجویان زندان اتفاق بسیار مبارکی است و از شهروندان انتظاردارم به این هنرمندان و مددجویان با دید مجرم نگاه نکنند و این برچسب را پاک کرده و از این عزیزان حمایت کنند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1