29 مارس 2024 - 15:36

استان کرمان در راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی رتبه اول کشور را دارد

11 ژوئن 2018 - 17:00 dsfr.ir/et0u5

استان کرمان در راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی رتبه اول کشور را دارد
visitiran.ir
اقامتگاه بوم گردی بابا حصار

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان کرمان گفت: «این استان در زمینه راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.»

غلامرضا فرخی سرپرست این اداره کل با اشاره به اینکه راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی یکی از مشاغل جدیدی است که توانسته در صنعت گردشگری ازجایگاه خوبی برخوردار شود، افزود: خوشبختانه این نوع از اشتغال علاوه برای ایجاد منابع اقتصادی مناسب، به توسعه گردشگری در مناطق روستایی کمک شایانی کرده است.

او با اشاره به اینکه تا کنون 250 اقامتگاه بوم گردی در سراسر استان کرمان راه اندازی شده است، افزود: در حال حاضر نیز بیش از 100 متقاضی برای راه اندازی اقامتگاه بوم گردی در استان کرمان وجود دارد.

بیشترین تعداد اقامتگاه های بوم گردی استان کرمان در بخش شهداد، خبر شهرستان بافت و شهربابک قرار دارند که در طول سال به ارائه خدمات گردشگری می پردازند.

او با بیان اینکه در ایجاد و راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی نباید فقط به کمیت ها توجه کرد، اظهار کرد: برگزاری دوره های آموزشی می تواند به افزایش کیفیت این اقامتگاهها منجر شود که در این راستا بزودی دوره های مختلفی برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه راه اندازی اقامتگاههای بوم گردی معرفی فرهنگ بومی و محلی مناطق مختلف استان را فراهم می سازد، افزود: استان کرمان به دلیل تنوع اقلیمی بالا قابلیت جذب گردشگر را دارد و راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در استان، باعث ایجاد تنوع انتخاب در امر اقامت گردشگران داخلی و خارجی می شود.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1