17 آوریل 2024 - 01:36

اجرای طرح سامان دهی سنگ افراشته های محوطه باستانی شهریری مشگین شهر

10 ژوئن 2018 - 15:00 dsfr.ir/dp3w5

سنگ افراشته های محوطه باستانی شهریری

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از اجرای طرح ساماندهی سنگ افراشته های محوطه باستانی شهریری در شهرستان مشگین شهر خبر داد.

نادر فلاحی سرپرست این اداره کل با اعلام این خبر تصریح کرد: شهریری یکی از سایت های باستانی استان اردبیل است که آثار تمدن هایی با قدمت 7هزار سال در آن کاوش شده است.

سامان دهی شهریری اخیرا به مطالبه عمومی تبدیل شده است و با پیگیری استاندار محترم و نماینده مردم شریف مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی، ماموریت ساماندهی در کوتاه مدت به اداره کل میراث فرهنگی استان واگذار شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل متذکر شد: با پیگیری های مداوم در سال جاری اعتباری به منظور اجرای پوشش سنگ افراشته ها پیش بینی شده است اما به تخصیص آن اکتفا نکردیم و از محل اعتبارات سال گذشته اقداماتی در دستور کار قرار گرفت.

به گفته فلاحی در وضعیت فعلی ساماندهی جاده دسترسی به سایت باستانی از روستای پیرازمیان در دست اجرا بوده و پیمانکار طرح نیز مشخص شده است.

او همچنین به پیگیری ثبت جهانی سایت موزه شهر یری در 400 هکتار اشاره کرد و افزود: این منطقه قابلیت ثبت جهانی را داشته و از آثار تاریخی منحصر به فرد در استان و کشور است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل با تقدیر از پیگیری رسانه ها در خصوص وضعیت این منطقه باستانی خواستار تداوم مشارکت و همکاری در اطلاع رسانی اقدامات احیا و ساماندهی این اثر باستانی شد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1