29 مارس 2024 - 15:13

سوئیس در گردشگری همدان همکاری می کند

5 ژوئن 2018 - 17:00 dsfr.ir/v29vz

شهردار همدان با اشاره به نشست مشترک خود با «مارکوس لاینتر» سفیر سوئیس در تهران، گفت: این کشور قرار است در حوزه سرمایه گذاری و گردشگری با مردمان دیار الوند همکاری کند.

عباس صوفی اظهار داشت: سوئیس یکی از کشورهای مدنظر برای همکاری در زمینه رونق گردشگری و سرمایه گذاری است و برهمین اساس شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان باب مذاکره و برگزاری نشست با سفیر این کشور را آغاز کرده است.

اواخر هفته گذشته نیز همراه با رئیس و تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر و معاونان شهرداری نشستی را با سفیر سوئیس در تهران برگزار کردیم.

در همین راستا مقام های سوئیس بر همکاری این کشور در قرار دادن همدان به عنوان مقصد گردشگران کشورشان تاکید داشتند.

در این جلسه ضمن معرفی همدان و جاذبه های گردشگری و صنایع دستی این شهر، زمینه های همکاری با کشور سوئیس مطرح شد.

با توافق صورت گرفته با سفیر سوئیس، قرار دادن همدان در مقاصد گردشگری این کشور اروپایی، برگزاری هفته فرهنگی همدان در آن کشور، خواهرخواندگی همدان با یکی از شهرهای سوئیس، انتقال دانش دانشگاهی و ارتباطات دانشگاه ها، انتقال تجربیات فنی، مدیریت شهری و مدیریت بحران مورد تاکید قرار گرفت.

شهردار همدان با تاکید بر تلاش شورا و شهرداری همدان در معرفی هرچه بهتر این شهر باتوجه به میزبانی رویداد 'همدان 2018' گفت: هدف مجموعه مدیریتی شهر برقراری رابطه اقتصادی و گردشگری با کشورهای مطرح جهان و جذب سرمایه گذار است.

همدان در سال میلادی جاری به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است و میزبان دو رویداد فراملی در حوزه گردشگری است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1