28 مارس 2024 - 18:18

رکابزنی که با شعار مبارزه با مواد مخدر ایرانگردی می کند

2 ژوئن 2018 - 11:00 dsfr.ir/p10ek

رکابزنی که با شعار مبارزه با مواد مخدر ایرانگردی می کند
qudsonline.ir
دوچرخه سواری

یک جوان با اراده ایرانی که با غلبه بر غول اعتیاد توانسته است بعد از 20 سال اعتیاد را جا گذاشته و در ادامه سوار با دوچرخه خود وارد سمنان شود.

عباس بابایی سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان ضمن استقبال از این دوچرخه سوار مازنی در سمنان اظهار کرد: این دوچرخه سوار بابلسری با شعار سلام بر شهیدان و با هدف مبارزه با موادمخدر در ادامه سفر نمادین خود به سمنان رسید.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان گفت: سمنان، بیست و هفتمین مقصد محمد اقا میرباقری رکابزن و گردشگر مازندرانی بود.

این دوچرخه سوار جوان ایرانی پیش از این حدود 20 سال مصرف کننده مواد مخدر بوده است. وی پس از ترک مواد مخدر و بدست آوردن سلامتش در اقدامی شایسته روزیکم تیر ماه سال 95 عزم خود را جزم و با خرید یک دستگاه دوچرخه ساده به منظور مبارزه با مواد مخدر و پیام حفظ محیط زیست سفر خود را از بابلسر در استان مازندران آغاز کرده است و پس از رکابزنی شهرهای مخلفی در استان های مازندران، گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی،آذربایجان غربی، کردستان و بلوچستان، کرمان، یزد، کهکیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری فارس، اصفهان، قم، مرکزی، لرستان، همدان، زنجان، قزوین وارد سمنان شد.

محمد آقا میر بابایی، دوچرخه سوار، هدف خود از این اقدام را ترویج فرهنگ دوچرخه سواری، مبارزه با مواد مخدر و کاهش آلودگی هوا، کاهش استفاده بی رویه از وسایل نقلیه موتوری، ترافیک و کمک به صنعت گردشگری که بزرگترین صنعت اشتغال زا و درآمدزا در جهان است عنوان کرد.

این دوچرخه سوار، یکی دیگر از اهداف این سفر را ادای احترام و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای مدافع حرم عنوان کرد و افزود: در سفرهای خود به شهرهای مختلف جهان با هدف ادای احترام و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای عزیز مدافع حرم به دیدار این خانواده ها رفته و عکس ها و تصاویر این شهداء را جمع آوری می کنم و با تشکیل یک آلبوم نفیس از شهدای مدافع حرم یاد این شهدا را زنده نگه خواهم داشت.

این جوان 42 ساله بابلسری در کودکی پدر خود را در حادثه راننگی از دست داد و با تشویق مادرش اقدام به این کار شایسته و ارزشمند کرده است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1