28 مارس 2024 - 23:32

رشد ۸۳ درصدی درآمدهای گردشگری مصر

30 می 2018 - 11:00 dsfr.ir/ce0gw

رشد ۸۳ درصدی درآمدهای گردشگری مصر
awtodaymag.co
گردشگری مصر

میزان درآمدهای صنعت گردشگری مصردر سه ماه نخست سال ۲۰۱۸ با افزایش چشمگیر ۸۳.۳ درصدی درقیاس با مدت مشابه سال گذشته همراه بوده است.

بر اساس اعلام مقامات مصری شمار گردشگرانی که در سه ماه ابتدایی سال جاری میلادی کشور مصر را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کردند در مقایسه با همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۷، با رشد ۳۷.۱ درصدی به ۲.۸۳ میلیون نفر رسید و در نتیجه درآمدهای صنعت گردشگری نیز با افزایش ۸۳.۳ درصدی به ۲.۲ میلیارد دلار ارتقاء یافته است.

همچنین بر اساس این گزارش ۲۳.۸ میلیون شب اقامت گردشگران در کشور مصر در این بازه زمانی ۹۰ روزه به ثبت رسیده است.

«رانیا الماشات» وزیر گردشگری مصر نیز اخیرا اظهار کرده بود تعداد گردشگران ورودی به این کشور به طور نسبی در سه ماه ابتدایی سال جاری ۳۰ درصد افزایش یافته و بر اساس اعلام اداره ملی آمار مصر حداقل ۷۳۰ هزار نفر تنها در ماه فوریه به این کشور تاریخی سفر کرده اند که ۳۵ درصد بیش از فوریه ۲۰۱۷ است.

میزان رزرو هتل ها در این سه ماه هم با رسیدن به ۶۰.۱ درصد به بالاترین حد خود از سال ۲۰۱۰ تاکنون رسیده ست.

صنعت گردشگری مصر که یکی از اصلی ترین منابع درآمد ارزی این کشور محسوب می شود، از سال ۲۰۱۱ و بروز ناآرامی هایی که به خلع قدرت از حُسنی مبارک انجامید، وارد بحران شد و بهبود این صنعت حیاتی در مصر هر بار با برور بحرانی جدید به تعویق می افتاد.

در ژوئن یک حمله تروریستی در معبدی در شهر اقصر مصر که می توانست به قتل عام توریست ها منجر شود توسط نیروهای پلیس دفع شد اما پس از آن تروریست های داعش که در آن زمان شرق صحرای سینا را در دست داشتند، با بمب گذاری در یک هواپیمای روسی به مقصد مصر و کشتن ۲۲۴ نفر، گردشگری مصر را بیش از پیش با بحرانی عمیق رو به رو کردند.

پس از این بمب گذاری تروریستی، روسیه تمامی پروازهای خود را به مقصد مصر به حالت تعلیق درآورد و بریتانیا نیز پرواز خطوط هوایی اش را به مقصد شرم الشیخ متوقف کرد.

در نتیجه این اتفاقات شمار گردشگران خارجی در مصر از رقم ۹.۳ میلیون در سال ۲۰۱۶ به۵.۳ میلیون در سال بعد از آن تنزل پیدا کرد، اما با بازگشت آرامش به این کشور باستانی صنعت گردشگری مصر به تدریج در حال احیای مجدد و رسیدن به دوران اوج است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1