19 مارس 2024 - 10:38

اجرای 6 برنامه فرهنگی در کاخ چهلستون اصفهان هم زمان با هفته میراث فرهنگی

27 می 2018 - 11:00 dsfr.ir/ad8st

اجرای 6 برنامه فرهنگی در کاخ چهلستون اصفهان

عاصفه بدر مدیر مجموعه جهانی کاخ چهلستون اصفهان، از اجرای شش برنامه فرهنگی در این مجموعه تاریخی همزمان با هفته میراث فرهنگی خبر داد.

عاصفه بدر مدیر مجموعه جهانی کاخ چهلستون روز شنبه 5 خرداد با اعلام این مطلب افزود: «مطابق با برنامه ریزی های به عمل آمده و هم زمان با هفته میراث فرهنگی، از تاریخ 28 اردیبهشت تا پایان روز گذشته جمعه 4 خرداد، شش برنامه فرهنگی در این مجموعه جهانی برای بهره مندی گردشگران به ویژه گردشگران خارجی و دوستداران میراث فرهنگی اصفهان برگزار شد.»

در طی این هفته در این مجموعه برنامه هایی همچون: نمایشگاه عکس از مرمت و موزون سازی رنگی تزئینات سقف و پیشانی ایوان ستوندار کاخ، همچنین اجرای موسیقی سنتی با تکنوازی هنرمندان دوستدار میراث فرهنگی و گردهمایی مجموعه داران و موزه داران بخش دولتی و خصوصی در این کاخ با حضور رئیس کمیته موزه های ایران برگزار و اجرا شد.

مدیر مجموعه جهانی کاخ چهلستون همچنین به سایر برنامه های فرهنگی در این مجموعه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه کاخ چهلستون یکی از اصلی ترین بناهای تاریخی اصفهان در عصر صفوی و به عنوان بخشی از دولتخانه خاندان صفوی بشمار می رود با همت همکاران این مجموعه، کتابخانه تخصصی مکتب علمی صفوی (متعلق به سده یازدهم هجری قمری) در این مجموعه گشایش یافت.

در طی هفته میراث فرهنگی در یک اقدام جدید، طرح همیاری کودک گردشگری اجرا شد، بدین گونه که کودکان و نوجوانان همیار گردشگران پس از اخذ آموزشهای لازم در طی هفته میراث فرهنگی به گردشگران به ویژه گردشگران خارجی خدمات رسانی کردند.

در طی هفته گذشته با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان و این مجموعه تاریخی و با حضور دوستداران جوان میراث فرهنگی، نشست علمی شناخت مکتب معماری اصفهان تحت عنوان "فرضیه های اصفهان" همراه با تجلیل از خادمان میراث فرهنگی در این مجموعه تاریخی برگزار شد.

بیش از این مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان از برنامه ریزی و اجرای 35 برنامه فرهنگی همزمان با هفته میراث فرهنگی در پهنه استان اصفهان خبر داده بود.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1