27 مارس 2024 - 22:52

مجتمع های بین راهی باید فروشگاه صنایع دستی داشته باشند

17 می 2018 - 10:30 dsfr.ir/rh6v5

مجتمع های بین راهی باید فروشگاه صنایع دستی داشته باشند
khouznews.ir
فروشگاه صنایع دستی

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: مجوز مجتمع های در حال ساخت بین راهی از این پس منوط به داشتن فروشگاه صنایع دستی می شود.

علی اصغر مونسان در مراسم اعطای نشان ملی صنایع دستی و گشایش نمایشگاه دائمی صنایع دستی در محل این سازمان اظهار کرد: با برپایی بازارچه های دائمی صنایع دستی در مجتمع های بین راهی و شهرهای بزرگ فروش داخلی را ارتقائ خواهیم داد.

برندسازی، پرهیز از فله فروشی، مطابق نیاز روز بودن و بسته بندی مولفه های مهم ما برای توفیق در تجاری سازی صنایع دستی است. ما در سال 96 طرح تجاری سازی را آغاز کردیم و همه اجزا این طرح را تا تحقق کامل آن ادامه خواهیم داد.

وی گفت: با عنایت به اینکه سرمایه گذاری پایین، اشتغال سازی بالا و صنعت سبز بودن صنایع دستی از محسنات آن است، دولت های یازدهم و دوازدهم توجه ویژه ای به این صنعت بومی دارند.

به مناسبت روز جهانی صنایع دستی در 20 خرداد پیشنهاد می کنم یک مانور چند هزار نفره با حضور هنرمندان صنایع دستی در میدان نقش جهان اصفهان تدارک ببینیم و این گردهمایی نقطه اوجی برای صنایع دستی ما باشد.

اعطای نشان ملی مرغوبیت نیز ایجاد رقابت می کند و خواهیم دید که صنایع دستی جایگاه خود را در اقتصاد کشور چه در تولید شغل در داخل و چه در جذب درآمدهای ارزی در خارج جایگاه خود را باز می کند.

وی ابراز امیدواری کرد تا برای صنایع دستی فاخر و گردش اقتصادی خوب این صنعت یک بار در هر سال حراج بزرگ آثار نفیس صنایع دستی هنرمندان بزرگ مانند حراج بزرگ هنری تهران که برای هنرهای تجسمی برگزار می شود برگزار شود.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1