28 مارس 2024 - 06:04

جشنواره «شقایق ها» در گالیکش برگزار شد

13 می 2018 - 10:30 dsfr.ir/qh8t8

جشنواره «شقایق ها» در گالیکش برگزار شد
tourism.doctv.ir
دشت شقایق

پنجمین جشنواره شقایق های استان گلستان در روستای تاریخی و گردشگری پادلدل شهرستان گالیکش با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و حضور مردم خونگرم روستا برگزار شد.

پنجمین جشنواره شقایق های استان گلستان جمعه ۲۱ اردیبهشت 97 با حضور ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی این استان، حسن خسروی فرماندار گالیکش، سیدابوالفضل حسینی نیا بخشدار، جمعی از مقامات و مسئولان و حضور تورهای گردشگری و مردم خونگرم گلستان همراه با اجرای برنامه های شاد آیینی و موسیقی سنتی برگزار شد.

ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی این استان در این مراسم گفت: افتخار می کنم و می بالم که جای جای استان گلستان خوشبختانه گردشگری به یک نیاز اصلی و اساسی برای توسعه استان تبدیل شده است. ثمره بسیار باارزشی که این جشنواره ها به دنبال دارد معرفی استان گلستان و شهرستان های زیبای استان است.

برگزاری و توجه به اینگونه جشنواره ها در روستاها باعث معرفی روستا، احیای فرهنگ، آداب و رسوم و همچنین معرفی محصولات صنایع دستی و توسعه گردشگری در روستاها می شود و امروز به مدد این جشنواره ها در دو سال گذشته به عنوان استان برتر گردشگری معرفی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با اشاره به حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گلستان افزود: طی دو روز گذشته شاهد حضور معاون رئیس جمهوری در این استان بودیم و علی رغم اینکه دوست داشتیم که او در همه شهرستان ها حضور پیدا کنند به دلیل کمبود وقت در دو روزی که حضور داشتند دست آوردهای بسیار با ارزشی را در این استان شاهد بودیم و انشالله ره آورد سفر او در جای جای شهرستان ها داشته باشیم.

امروز علاوه بر اینکه جاده دسترسی به مسیر مله شاه پادل دل شهرستان گالیکش کلنگ زده شد و انشالله طی یکی دو هفته آینده جاده دسترسی این مکان به تمام خواهد رسید و یک سرویس بهداشتی و نماز خانه مناسب و امکانات جانبی مناسب نیز امروز کلنگ آن زده خواهد شد و سعی خواهیم کرد طی دو سه ماه آینده موضوعات نمازخانه و سرویس بهداشتی هم انجام گیرد و یک فضای مناسب برای غرفه های صنایع دستی نیز در این مکان ایجاد خواهیم کرد.

این منطقه و این شهرستان ظرفیت های بسیار زیاد و با ارزشی دارد و خوشبختیم که با برگزاری چنین جشنواره هایی و نگاه ویژه مسئولان هر روز بهتر از دیروز شاهد رشد توسعه این شهرستان در حوزه گردشگری باشیم.

امروز خوشحالیم که شاهد گردشگران بسیاری از اقصا نقاط کشور هستیم و انشالله این موضوعات بزرگترین آیتم برای شهرستان گالیکش باشند و همانطور که در ایام نوروز در حوزه اقامت و بازدید مقام دو و سوم را در استان کسب کرد انشالله در حوزه گردشگری هم با جذب گردشگری در طول ایام سال نه تنها این رتبه را تثبیت کند بلکه ارتقا پیدا کند.

خسروی فرماندارشهرستان گالیکش نیز در این جشنواره گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی باعث فروش محصولات صنایع دستی در سال حمایت از تولید ملی می شود و باید به برگزاری چنین جشنواره هایی توجه بیشتری شود.

نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی های روستایی، مسابقات ورزشی و بومی محلی و سایر مسابقات به همراه برنامه های شاد و متنوع از جمله برنامه های اجرایی این جشنواره بود.

 پنجمین جشنواره شقایق های استان گلستان به همت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اداره‎ کل دفتر روستایی و عشایری استان گلستان، فرمانداری، بخشداری و دهیاری پادلدل سازمان دهی و برنامه ریزی شده است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1