28 مارس 2024 - 17:18

خانه های صنایع دستی در استان اردبیل راه اندازی می شود

10 می 2018 - 14:30 dsfr.ir/ou1af

خانه های صنایع دستی در استان اردبیل راه اندازی می شود
iribnews.ir
صنایع دستی اردبیل

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برنامه ریزی برای دایر کردن خانه های صنایع دستی در این استان با هدف تقویت فروش آثار هنرمندان خبر داد.

نادر فلاحی سرپرست این اداره کل روز چهارشنبه 19 اردیبهشت در نشست با کارکنان معاونت صنایع دستی این اداره کل بر ضرورت مکان یابی مناسب برای ایجاد خانه های فروش صنایع دستی به ویژه در مکان های پرتردد تأکید کرد.

او یکی از موانع رونق صنایع دستی را فروش و جداسازی آن از مقوله تولید دانست و افزود: به صورت معمول یک تولید کننده موفق الزاما نمی تواند در فروش آثار نیز موفق باشد و ما در بخش فروش، بازاریابی و برندسازی صنایع دستی نیازمند برنامه مدون هستیم.

با توجه به قابلیت و توانمندی هنرمندان صنایع دستی استان ضروری است به بحث تبلیغ و بازاریابی توجه ویژه شود.

تحقق این مهم نیازمند برنامه مدون و همچنین حضور بخش خصوصی است و به تجربه ثابت شده بی توجهی به این مقوله اثرات سوء به دنبال داشته است.

او با تأکید به ضرورت اهمیت بسته بندی صنایع دستی اضافه کرد: در سال جاری انتظار می رود موضوع تقویت بسته بندی صنایع دستی تولیدی استان نیز با جدیت توسط کارشناسان دنبال شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل با تأکید بر اهمیت صنایع دستی در اشتغال زایی تصریح کرد: هر اقدامی برای رونق صنایع دستی می تواند ثمرات پرخیر و برکتی در اشتغال زایی یک یا چند نفر به دنبال داشته باشد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل همچنین از راهیابی اثر آرزو صادقی هنرمند عنبرانی به مرحله داوری شورای جهانی صنایع دستی خبر داد.

او افزود: برای برنامه داوری شورای جهانی صنایع دستی از بین آثاری که سال 96 موفق به اخذ نشان ملی در کشور شده بودند فقط 9 اثر از هشت استان در کل کشور برای این برنامه انتخاب شده اند.

یکی از این آثار، گلیم بافته شده توسط آرزو صادقی است که حضور آن در برنامه داوری شورای جهانی صنایع دستی خود افتخاری بزرگ برای صنایع دستی استان اردبیل است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1