28 مارس 2024 - 19:14

برگزاری کارگاه جنگل های هیرکانی برای ثبت جهانی در استان گلستان

8 می 2018 - 14:30 dsfr.ir/y77fv

برگزاری کارگاه جنگل های هیرکانی برای ثبت جهانی در استان گلستان
cloudfront.net
جنگل هیرکانی

کارگاه هماهنگی مدیریت سایت های معرفی شده جنگل های هیرکانی برای ثبت در فهرست میراث جهانی برگزار شد.

این کارگاه صبح روز دوشنبه 17 اردیبهشت 97 با حضور محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور, ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، قزل سفلو مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، امیر عبدوس مدیرکل محیط زیست استان، نماینده بنیاد سوکو و نماینده, iucn کارشناسان سازمان منابع طبیعی و سازمان جنگلداری و مراتع استان های گیلان و مازندران در هتل آذین گرگان برگزار شد.

محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این نشست بیان کرد: خوشحالم امروز پرونده ثبت جهانی جنگل هیرکانی به چهارچوب خوبی رسیده و ادارات میراث فرهنگی استان های گلستان، مازندران و گیلان همراه هستند و انشالله بتوانیم یک صدا و یک دل این کار را به نتیجه برسانیم.

او از ابراهیم کریمی برای میزبانی و هماهنگی و همکاری بسیار خوب به ویژه برای هماهنگی کارگاه ثبت جنگل های هیرکانی در فهرست میراث جهانی در گلستان تقدیر و تشکر کرد و گفت: خوشبختانه روند اقدامات در گلستان مثبت و همراه با حمایت و پشتیبانی استاندار و دیگر مسئولان استان است.

ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان نیز در این کارگاه گفت: ثبت جهانی جنگل های هیرکانی می تواند به فرهنگ سازی حفاظت از جنگل کمک کند و این امر گامی بزرگ و بسیار مثبتی برای حفظ میراث طبیعی است.

او ابراز امیدواری کرد: انشالله در این نشست توفیقات بسیار خوبی برای ثبت جهانی جنگل های هیرکانی بدست آید.

پروفسور کناپ نماینده هیئت مدیره بنیاد سوکو از کشور آلمان در این نشست گفت: کارگاه هشتم در گلستان یکی از موفق ترین کارگاه ها بوده است و من از مسئولان برگزاری تشکر می کنم.

او در تشریح کارگاه هماهنگی مدیریت سایت های معرفی شده جنگل های هیرکانی برای ثبت در فهرست میراث جهانی گفت: این کارگاه یک هماهنگی بین سازمان های ذینفع در کمیته مربوط و این هماهنگی یک فرآیند ارتقا آگاهی های عمومی و مشارکت های عمومی و علاوه بر این فرآند مداوم مدیرت جنگل هاست.

او به هدف از برگزاری این نشست اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری این نشست ایجاد هماهنگی و گفت وگو در مورد ارزیابان iucn برای ارزیابی مناطق معرفی شده که در پاییز امسال اتفاق می افتد.

کناپ در پایان به سرفصل های موضوعات نشست اشاره کرد و افزود: سرفصل های نشست امروز؛ فرآیند جنگل های هیرکانی، معرفی پیشینه و تاریخچه فرآیند، مراحل مختلف فرآیند معرفی جنگل ها در سال 2017 ، فرآیند پیش رو و در نهایت دیدگاه های آینده است.

این نشست از 17 اردیبهشت به مدت دو روز در هتل آذین گرگان برگزار می شود و تا روز پنجشنبه 20 اردیبهشت بازدیدی با حضور کناپ عضو هیئت مدیره بنیاد سوکو و مشاور بین المللی پرونده جنگل های هیرکانی به همراه علی قمی اویلی رئیس گروه میراث طبیعی سازمان میراث فرهنگی و حسینی مسئول تهیه پرونده جنگل های هیرکانی از دانشگاه تربیت مدرس از سایت های استان گلستان که شامل پارک ملی گلستان، جهان نما، جنگل ابر و افراتخته صورت می گیرد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1