28 مارس 2024 - 11:33

مونسان: پیشنهاد تعطیلات زمستانی به دولت ارائه شد

2 می 2018 - 14:30 dsfr.ir/p44pd

مونسان: پیشنهاد تعطیلات زمستانی به دولت ارائه شد
asretashakol.ir
تعطیلات زمستانی

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: این سازمان به منظور رونق گردشگری و درآمد در جنوب کشور پیشنهاد تصویب تعطیلات زمستانی را به دولت ارائه کرده است.

علی اصغر مونسان در حاشیه دوازدهمین همایش ملی علمی فرهنگی خلیج فارس در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: آب و هوای مناسب در نیمه دوم سال یکی از ظرفیت های خوب مناطق جنوبی است که به دلیل فعالیت مدارس امکان گردشگری کاهش می یابد.

هفته گذشته در پیشنهادی به معاون اول رئیس جمهوری موضوع تعطیلات زمستانی مطرح و به صورت شفاهی موافقت شد، امیدواریم این پیشنهاد به تایید و تصویب هیات دولت برسد.

در صورت تصویب تعطیلات زمستانی اوج گردشگری دیگری همانند نوروز در کشور ایجاد می شود. 
براساس برآورد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری 100 هزار میلیارد ریال گردش اقتصادی در 20 روز اول سال در حوزه گردشگری ایجاد شده است بنابراین در صورت تصویب تعطیلات زمستانی در دولت موج گردشگری دیگری در مناطق جنوب کشور در زمستان ایجاد می شود و استان بوشهر نیز می تواند از این موقعیت استفاده کند.

معتقدیم مناطق جنوبی که در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان قرار دارند ظرفیت بی نظیری در همه بخش های اقتصادی بویژه صنعت گردشگری دارند.

مونسان با بیان اینکه خلیج فارس به واسطه داشته های زیر آبی، سطحی و ساحلی یکی از موضوعات مهم برای توسعه گردشگری دریایی است گفت: در سال های گذشته کمتر به گردشگری دریایی پرداخته شده و بیشتر در چند نقطه از خلیج فارس از جمله جزیره کیش متمرکز بوده است که تلاش می شود با کمک مسئولان محلی و حمایت سازمان میراث فرهنگی گردشگری را در جنوب کشور رونق دهیم.

وی با بیان اینکه ایجاد شغل و درآمد با کمترین سرمایه گذاری از ویژگی های گردشگری است گفت: اعتقاد داریم صنعت گردشگری می تواند به مناطق محروم در ایجاد شغل و درآمد کمک کند.

همه ایران دارای تمدن و تاریخ کهن است و بناها و میراث فرهنگی در جای جای این کشور وجود دارد و در کرانه خلیج فارس نیز میراث ملموس و ناملموس زیادی وجود دارد.

مونسان افزود: در زمان حاضر معاونت میراث فرهنگی طرح مطالعاتی خوبی با بوشهر و منطقه لیان شروع کرده و تلاش می شود اعتبارمناسب برای پشتیبانی از این طرح اختصاص یابد تا بخش میراث فرهنگی خلیج فارس و به ویژه استان بوشهر رشد کند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1