29 مارس 2024 - 12:29

برگزاری دوره آشنایی با ابزارآلات برای سفالگران خوزستانی

30 آوریل 2018 - 14:30 dsfr.ir/bs59f

برگزاری دوره آشنایی با ابزارآلات برای سفالگران خوزستانی
kaloot.org
سفالگری

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهواز از برگزاری کلاس‎های تخصصی تئوری و آشنایی با ابزارآلات، مواد اولیه و نحوه تولید صنایع دستی در این شهرستان خبر داد.

غلامرضا جلیلی‎نیا رئیس اداره میراث فرهنگی اهواز اظهار کرد: باتوجه به ظرفیت های موجود در استان خوزستان و در راستای اجرای فرمایش مقام معظم رهبری در آغاز سال 97 مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، از 10 اردیبهشت ماه، کلاس‎های تخصصی تئوری و آشنایی با ابزارآلات، مواد اولیه و نحوه تولید صنایع دستی در اهواز به صورت تئوری برگزار می شود.

نخستین دوره این کلاس‎ها با محوریت سفال و سرامیک در دو جلسه برگزار خواهد شد که نخستین جلسه آن 10 اردیبهشت‎ماه 97 و جلسه بعدی آن هفته پس از آن در محل اداره میراث فرهنگی اهواز انجام می‎شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهواز در خصوص این کلاس‎ها توضیح داد: در این دوره نحوه تولید این صنایع دستی آموزش داده خواهد شد و در دوره های بعدی آموزش عملی را نیز در دستور کار خواهیم داشت.

با توجه به نام گذاری سال 97 با عنوان سال حمایت از کلای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری و تأکیدی که ایشان روی این موضوع دارند این کلاس‎ها را برای کسانی که علاقه‎مند هستند و در این حوزه فعالیت می‎کنند با هدف ایجاد اشتغال و حمایت از کالای ایرانی برگزار خواهیم کرد.

جلیلی‎نیا با بیان این‎که پس از دوره اول این کلاس‎ها بنا داریم دوره‎های بعدی را نیز در رشته‎های حصیربافی، کپوبافی و گلیم‎بافی در هفته‎های آینده با حضور استادان فن برگزار کنیم اضافه کرد: در پایان هریک از این دوره‎ها گواهی حضور در دوره به شرکت‎کنندگان اعطا خواهد شد.

افراد علاقه‎مند به حضور در این دوره‎ها می‎توانند برای ثبت‎نام به محل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهواز، واقع در جاده ساحلی، روبروی هتل پارس مراجعه کنند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1