19 مارس 2024 - 10:11

سفیر سوئیس: جاذبه های گردشگری تبریز به جهان معرفی شود

26 آوریل 2018 - 16:30 dsfr.ir/sd77d

سفیر سوئیس

سفیر سوئیس در تهران با بیان اینکه تبریز، شهری زیبا با آب و هوای دلپذیر و اماکن تاریخی فراوان است، گفت: باید تلاش کرد جاذبه های گردشگری این کلان شهر به جهانیان شناسانده شود.

مارکوس لایتنر (Markus leitner)، ایده تبادل گردشگر بین تبریز و سوئیس را عالی توصیف کرد و گفت: تبریز به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری متنوع می تواند در فهرست مقاصد و مسیرهای گردشگری جهان قرار بگیرد.

البته تحقق تبادل گردشگر و افزایش ورود گردشگر بین ایران و سوئیس تنها کار دولت ها نیست و باید مردم و بخش خصوصی در این حوزه ورود کنند.

سفیر سوئیس در ایران، روابط بین تهران و برن را عالی خواند و ادامه داد: شمار گردشگران ایرانی که سوئیس را مقصد گردشگری انتخاب می کند، رو به افزایش است.

وی ابراز امیدواری کرد که گردشگران سوئیسی زیادی نیز بتوانند متقابلا از ایران و به ویژه تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام، با داشتن جاذبه های گردشگری فراوان و فرهنگ و مردم خاص، دیدن کنند.

لایتنر گفت: ما نیز می توانیم مسیر گردشگران سوئیسی به مقصد ایران را به سمت تبریز هدایت کنیم. وی همچنین با اشاره به دیدار خود با شهردار تبریز افزود: در این دیدار برگزاری هفته فرهنگی تبریز در زوریخ را مطرح می کنیم.

سفیر سوئیس در تهران ابراز امیدواری کرد که انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام به رونق صنعت گردشگری این شهر زیبا کمک کند.

تبریز شهر زیبایی است که معرفی جذابیت های گردشگری آن می تواند به توسعه روابط گردشگری آن با دیگر کشورها از جمله سوئیس کمک کند.

رویداد بین المللی گردشگری تبریز 2018 امروز با حضور رییس جمهوری و تعدادی از سفرا و وزرای گردشگری کشورهای منطقه به صورت رسمی آغاز شد.

مارکوس لایتنر، سفر سوئیس در تهران برای شرکت در آیین گشایش رسمی تبریز 2018 به تبریز سفر کرده است.

وی درباره امکان تغییر این ابلاغیه به دلیل اعتراضاتی که ممکن است از سوی راهنمایان به آن وارد شود نیز توضیح داد: اعتراضات باید طبق مستندات قانونی باشد اگر ایرادی وجود داشته باشد قابل اصلاح است.

کیانی بیان کرد: پشتوانه کارشناسی این جدول تابع قوانین وزارت کار است و در آن تاثیر عیدی، تورم، پایه حقوق کارگری و ... دیده شده است و اگر سال گذشته حداقل دستمزد ۲۲۰ هزار تومان برای راهنمایانی بود که بیمه نداشتند امسال این رقم به ۲۶۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است. در واقع ۱۹.۵ درصد رشد داشته است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1