19 مارس 2024 - 05:28

رویداد تبریز 2018 با حضور رییس جمهوری آغاز شد

26 آوریل 2018 - 08:30 dsfr.ir/4q3fb

رویداد تبریز 2018

رویداد بین المللی انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 میلادی به صورت رسمی با حضور رییس جمهوری، تعدادی از وزیران و سفیران کشورهای خارجی آغاز شد.

رویداد بین المللی انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 میلادی به صورت رسمی با حضور رییس جمهوری، تعدادی از وزیران و سفیران کشورهای خارجی آغاز شد.

سازمان همکاری های اسلامی (OIC) در نشست نیامی پایتخت جمهوری نیجر، تبریز را به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ انتخاب کرده است.

در کنار اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری ارائه تسهیلاتی همچون تخفیف ویژه برای اقامت در هتل های تبریز، تخفیف خرید فرش، کیف و کفش چرم تولید محلی و تخفیف برای بازدید از موزه ها و اماکن تاریخی آذربایجان شرقی پیش بینی شده است.

برگزاری فستیوال اقوام در خیابان های شهر تبریز و نمایش صنایع دستی استان های مختلف در این شهر از برنامه های دیگر پیش بینی شده برای آغاز بکار رویداد تبریز 2018 است.

شهردار تبریز روز چهارشنبه در آئین آغاز به کار این رویداد با اشاره به شاخصه های توسعه در این کلانشهر، گفت: تبریز ظرفیت تبدیل شدن به پایتخت فرهنگی کشورهای منطقه را دارد.

ایرج شهین باهر افزود: تبریز کهن دیاری است که طوفان های سهمگینی را پشت سرگذاشته و با فرهنگ اصیل مردمانش امروز افتخار تبدیل شدن به پایتخت گردشگری جهان اسلام را دارد.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی تبریز، بیان کرد: این شهر مبارزانی همچون ستارخان و شیخ محمد خیابانی را در تاریخ خود جای داده است؛ بزرگانی که به خاطر دفاع از حق، جان و مال خود را فدای خاک و باورهای خود کردند.

شهین باهر نقش کلانشهر تبریز در وقوع انقلاب اسلامی را بی بدیل توصیف کرد و افزود: جوانان غیور تبریز پس از انقلاب اسلامی نیز بیرق نظام اسلامی را رها نکردند و به آرمان های گذشته وفادار ماندند.

شهردار کلانشهر تبریز شاعران و ادیبانی همچون پروین اعتصامی، استاد شهریار و خاقانی را افتخار ادبی تبریز و ایران دانست و گفت: این شهر، فرهنگ و ادب بیش از 400 شاعر و ادیب بزرگ را در خود جای داده است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1