19 مارس 2024 - 12:00

هفته فرهنگی ونزوئلا در تهران آغاز شد

23 آوریل 2018 - 16:30 dsfr.ir/wp911

هفته فرهنگی ونزوئلا

هفته فرهنگی ونزوئلا در تهران با حضور تعدادی از سفرای کشورهای آمریکای لاتین در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران آغاز به کار کرد.

این مراسم با حضور سفرای ونزوئلا، نیکاراگوئه، اکوادور، شیلی محمد باقر قهرمانی معاون بین الملل دانشگاه تهران و رئیس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران آغاز به کار کرد.

معاون بین الملل دانشگاه تهران در این مراسم با تبریک دویست و هشتمین سالروز استقلال ونزوئلا اظهارکرد: اگرچه ونزوئلا در مسیر پرفراز و نشیب تاریخ خود با مشکلات زیادی مواجه بوده است با این حال این کشور تبدیل به قطب فرهنگی و تصمیم گیر در این منطقه شده است.

محمد باقر قهرمانی با اشاره به روابط رو به رشد تهران - کاراکاس ویژگی منحصر به فرد هر دو کشور را مبارزه با استعمار و توجه به نیروهای داخلی عنوان کرد و اظهار داشت: دو کشور علاوه بر سایر حوزه های سیاسی اقتصادی در حوزه های فرهنگی هم روابط رو به رشدی داشته اند.

قهرمانی در بخش دیگر از اظهاراتش به نقش دانشگاه در توسعه روابط فرهنگی اشاره کرد و افزود: شعار دانشگاه تهران برای پنج سال آینده نگاه بین المللی به روابط دانشگاهی است چرا که علم در مرزها نمی گنجد و دانشگاه هم محلی برای شناخت جهان است.

وی همچنین از تبادل استاد و دانشجو بین دانشگاههای دو کشور استقبال کرد و گفت: دانشگاه های دو کشور می توانند با تبادل استاد و دانشجو همکاری بیشتری داشته باشند و زمینه نزدیکی بیشتر دو کشور را به هم فراهم سازند.

همچنین در این مراسم خسوس گریگوری گونزالس سفیر ونزوئلا در تهران با تشریح تاریخ مبارزات ضد استعماری مردم ونزوئلا و آمریکای لاتین به دشمنی های آمریکا با مردم ونزوئلا در حوزه های ارزی، اقتصادی،سیاسی و رسانه ای طی سالهای اخیر اشاره کرد.

کمتر از چندماه دیگر به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است؛خصمانه ترین شرایطی که در ونزوئلا دیده می شود نه به دلیل حضور سلایق مختلف در انتخابات بلکه به دلیل محاصره وحشیانه رای دهندگان ونزوئلایی است.

هفته فرهنگی ونزوئلا در تهران از روز یکشنبه به مدت سه روز در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار می شود.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1