19 مارس 2024 - 15:19

دو روی سکه فروش بلیت ارزان سفرهای خارجی

19 آوریل 2018 - 12:30 dsfr.ir/qk9n5

دو روی سکه فروش بلیت ارزان سفرهای خارجی
hidoctor.ir
بلیت ارزان سفرهای خارجی

تبلیغ سفر ارزان به کشورهایی که به تازگی در سبد گردشگری قرار گرفته اند در حالی زیاد شده که مسافران اگرچه برای مسیر رفت بلیت ارزان می خرند اما برای برگشت باید قیمتی گزاف بپردازند.

این روزها مسافران ایرانی برای سفر به خارج از کشور برسر دو راهی قرار گرفته اند از یک سو گران شدن دلار و یورو آن ها را از سفر به خارج از کشور منع می کند از سوی دیگر تورهای ارزان و بلیت هایی که تقریبا رایگان هستند آن ها را به سفر تشویق می کنند.

تبلیغات انجام سفرهای ارزان پس از پایان تعطیلات نوروزی بسیار گسترده شد، از تبلیغ در فضای مجازی گرفته تا شروع دوباره تبلیغات تلویزیونی و رسانه ای برای انجام سفرهای خارجی که تنها برای رفت آن باید هزینه ای معادل ۲۰ هزار تومان تا ۵۰ هزار تومان پرداخت کرد اما این تبلیغات تنها برای فروش بلیت هایی است که از تهران به مسیر یکی از کشورهای خارجی مقصد گردشگری ایرانی ها مانند گرجستان، ارمنستان، ترکیه، انجام می شود.

اکنون سفر به کشور گرجستان و شهر تفلیس در برخی از روزهای هفته از ۲۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است اما برای برگشت هزینه آن حدود ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان می شود.

سفر به ترکیه نیز جزو سفرهای ارزان قیمت است به خصوص بلیت هواپیمایی که گردشگران تهرانی را به استانبول می برد و برای دریافت آن می توان از ۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان هزینه کرد. بسیاری از گردشگران به این نرخ ها توجه ویژه نشان می دهند و تصور می کنند که اگر هم اکنون به این کشورها که ویزا هم نمی خواهند سفر کنند، می توانند سفری ارزان به خارج از کشور داشته باشند.

برخی دیگر بر این باور هستند که می توانند بلیت رفت را تهیه کرده و برای بلیت برگشت در حین سفر فکری کنند در آن صورت می توانند بلیت برگشت را نیز به قیمت مناسبی تهیه کنند چرا که برخی از این تبلیغات برای بلیت های ارزانی است که مبدا یکی از کشورهای نزدیک و مقصد ایران است. آن هم با قیمت های جالب توجه.

اما نکته مهم اینجاست که همیشه تبلیغ برای بلیت ارزان مختص به یک مسیر است یعنی یا مسیر برگشت و یا مسیر رفت بلیت ارزان است اما در مسیر برگشت همیشه نرخ بالاتر از حد معمول است به این معنا که اگر مسافری می تواند با بلیت ۲۰ هزار تومانی به تفلیس برود شاید مجبور شود با بلیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی در یک هفته و یا سه چهار روز بعد به ایران برگردد. بنابراین همیشه سفر به کشور دیگر حتما خیلی هم ارزان نخواهد بود.

اما تنها مسافرانی می توانند از مهلکه بازار فروش بلیت های گران در مسیر برگشت بیرون بروند که زمان سفر برگشت آن ها به زودی انجام نشود و یا این که در زمانی به ایران برسند که بلیت ها در آن روز بسیار کاهش یافته باشد. با این وجود پیدا کردن بلیت های ارزان در هر دو مسیر در بسیاری از اوقات امکان پذیر نیست. در برخی از اوقات خرید بلیت رفت و برگشت نیز برای مسافر بیشتر به صرفه است تا خرید جداگانه بلیت ها.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1