28 مارس 2024 - 09:17

مجسمه های چوبی زینت بخش محوطه مجموعه سعدآباد

16 آوریل 2018 - 16:30 dsfr.ir/d30ir

تندیس چوبی

با خلق آثاری باشکوه، باغ موزه سعدآباد به نمایشگاه دائمی مجسمه های چوبی از درختان پوسیده، قطع شده و بر زمین افتاده تبدیل می شود.

خلق آثار باشکوه با استفاده از چوب هایی که سال ها در زیر باران و آفتاب رها شده و پوسیده اند و به ظاهر ارزشی ندارند توسط حسین عالی کورعباسلو، هنرمند مجسمه ساز، به جلوه و زیبایی باغ سعدآباد افزوده است.

این مجسمه ها با مضامین و پیام های مفهومی و تأثیر گذار از جمله عشق به مردم، حمایت از حیوانات، رشد افکار، تاریخ، معرفی لباس ایرانی و... هستند که به صورت پراکنده در محوطه سعدآباد قرار دارند.

حسین عالی کورعباسلو متولد 1346 و دارای تحصیلات فنی و هنری است. او در ساخت تابلوی «گفت وگوی تمدن ها» که در موزه سازمان ملل قرار دارد با استاد مهدی آشوری ها همکاری داشته است و تاکنون نمایشگاه های مختلف و ورک شاپ های آموزشی در فرهنگسرای قیطریه، خاوران، آفتاب، برج میلاد و... برپا کرده است.

باغ موزه سعدآباد با مساحتی بیش از 110 هکتار در دامنه رشته کوه های البرز و دره سرسبز دربند قرار دارد و به دلیل تنوع بالای گونه های گیاهی، پرندگان، خزندگان و سایر موجودات گنجینه ای از تنوع زیستی محسوب می شود.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1