23 آوریل 2024 - 11:43

هنوز از گردشگر گمشده مرنجاب خبری نیست

12 آوریل 2018 - 19:10 dsfr.ir/ma1dk

هنوز از گردشگر گمشده مرنجاب خبری نیست
kojaro.com
کویر مرنجاب

رئیس جمعیت هلال احمر آران و بیدگل گفت: با توجه به جستجوهای گسترده در ۱۰ روز گذشته برای یافتن سومین گردشگر گمشده در کویر مرنجاب، هنوز خبری از او در دست نیست.

مجید طاهری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار دنیای سفر اظهار داشت: عملیات جستجو و امداد از ۱۰ روز قبل تا کنون به صورت شبانه روزی ادامه داشته که هنوز نتیجه ای در بر نداشته است.

وی ادامه داد: آخرین تلاش ها در روز گذشته صورت گرفت و اکیپ عملیاتی هلال احمر جستجوها تا پیشوای ورامین را انجام دادند که متاسفانه نتیجه ای حاصل نشد.

وی درباره اینکه آیا عملیات جستجو پایان یافته است گفت: هنوز دستور پایان عملیات جستجو از سوی هلال احمر استان اصفهان صادر نشده است و در نتیجه اعلام پایان جستجو هم اکنون مطرح نیست.

طاهری گفت: بر اساس اطلاعات رسیده ، هم اکنون جستجوی گردشگر گمشده از ناحیه کویر قم توسط نیروهای امدادی آغاز شده است تا اگر این گردشگر با عبور از دریاچه نمک به حواشی کویر قم رسیده باشد پیدا شود.

وی همچنین در پاسخ به شایعات مطرح شده در شبکه های اجتماعی مبنی بر پیداشدن این مرد در منزلی در تهران گفت: این خبر از سوی مراجع زیربط تأیید نشده است.

به گزارش خبرنگار دنیای سفر، سه گردشگر جوان روز یکشنبه ۱۲ فروردین امسال جهت بازدید از منطقه مرنجاب بدون راهنما به این منطقه وارد شده که با ناآگاهی و به دنبال عبور از دریاچه نمک وارد مکانی باتلاقی می شوند که خودروی آنها در باتلاق گیر کرده است.

از یک گردشگر مرد که روز ۱۳ فروردین برای یافتن کمک از آن‌ها جدا شده بود تا کنون خبری در دست نیست و ۲ گردشگر دیگر در روز ۱۴ فروردین بعد از حضو اولین کامیون نمک جهت بارگیری در محل بهره برداری دریاچه نمک پیدا شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر آران و بیدگل همچنین تصریح کرد: گردشگران باید از ورود به کویر مرنجاب بدون راهنما و اطلاعات لازم خودداری کنند و سعی آنها بر استفاده از راهنمای آشنا به منطقه، امکانات خاص و تجهیزات کافی باشد.

وی بیان کرد:در ۱۰ روز گذشته عملیات جستجو با استفاده از امکانات هوایی و زمینی انجام شده است و همچنان جمعیت هلال احمر استان با مساعدت بخش خصوصی و نیروهای داوطلب در حال پیگیری این عملیات است.

دهها نفر در سال های گذشته در کویر مرنجاب گم شدند و 2 نفر نیز تا کنون جان خود را از دست دادند.

فقدان استقرار دائم نیروهای امدادی، فوریت های پزشکی و انتظامی در منطقه، سرویس بهداشتی، پایگاه اطلاع رسانی جامع در مورد مرنجاب، کمبود اقامتگاه و در مقابل دریافت مبلغ 100 هزار ریال و 400 هزار ریال از هر دستگاه خودروی سواری و اتوبوس و ارایه نکردن خدمات در قبال آن از کاستی های بارز این منطقه است.

منطقه نمونه گردشگری مرنجاب با بیش از 55 کیلومتر جاده خاکی در شمال شهرستان آران و بیدگل از بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و حوض مره و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می شود.

1