20 آوریل 2024 - 09:57

طرح حمایت از احیای بافت تاریخی یک بسته جامع است

12 آوریل 2018 - 12:30 dsfr.ir/8i6pe

طرح حمایت از احیای بافت تاریخی یک بسته جامع است
jamnews.ir
بافت تاریخی یزد

مدیر کل امور مجلس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طرح حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی، فرهنگی و توانمند سازی مالکان و بهره برداری بناهای تاریخی، فرهنگی را یک بسته کامل حمایتی دانست.

مرتضی شکوهی با اشاره به طرح حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی، فرهنگی و توانمند سازی مالکان و بهره برداری بناهای تاریخی، فرهنگی در کمیسیون فرهنگی مجلس ابراز امیدواری کرد، این طرح در صحن علنی نیز تصویب شود تا شاهد یک گام عملی مهم برای حمایت و صیانت از آثار فرهنگی تاریخی بود.

به گفته وی، با تصویب نهایی این طرح در صحن علنی مجلس و تبدیل آن به قانون، شاهد اتفاقات خوبی در حوزه آثار فرهنگی تاریخی خواهیم بود.

در حال حاضر برخی از آثار فرهنگی و تاریخی در حال تخریب است، از طرفی خلاهای قانونی هم برای مرمت، احیا و بهره برداری از این اماکن وجود دارد که تصویب این طرح می تواند این خلاء ها را بپوشاند.

مسائلی مانند ارائه تسهیلات ارزان قیمت، تغییر کاربری، معافیت از پرداخت عوارض و مشوق هایی برای مرمت، احیا و بهره‎برداری از آن ها در این طرح دیده شده است.

مجلس به حوزه میراث فرهنگی توجه و همکاری خوبی در این حوزه دارد بنابراین تصویب این طرح در کمیسیون فرهنگی مجلس، یک گام عملی برای صیانت و کمک به بهره برداری و احیای آثار فرهنگی تاریخی است.

طرح «حمایت از مرمت و احیای بافت تاریخی و توانمند سازی مالکان» اواخر دوره مجلس نهم در 6 ماده ارائه که بررسی آن در مجلس دهم آغاز شد، این طرح بعد از ماه ها کار کارشناسی و برگزاری جلسات مختلف تخصصی، در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به تصویب اعضا رسید.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1