20 آوریل 2024 - 20:53

ششمین جشنواره گردشگری سفر به توران برگزار می شود

10 آوریل 2018 - 16:30 dsfr.ir/s67na

پنجمین جشنواره گردشگری سفر به توران

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: ششمین جشنواره گردشگری سفر به توران در روزهای 30 و 31 فروردین برگزار می شود.

حمیدرضا حسنی رئیس اداره میراث فرهنگی شاهرود با اعلام این خبر افزود: این جشنواره در بخش بیارجمند، روستای هدف گردشگری رضا آباد درروزهای پایانی فروردین ماه امسال برگزار می شود.

این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت های بخش بیارجمند و روستای هدف گردشگری رضا آباد، افزایش شادابی و نشاط در مردم و گردشگران و جذب گردشگر برگزار می شود.

رصد ستارگان، آفرود، شترسواری، برپایی سیاه چادر عشایری، اقامت در اقامتگاه های بوم گردی، اجرای موسیقی و آیین های محلی، عرضه صنایع دستی و سوغات، بازدید از زیست کره توران و روستای هدف گردشگری رضا آباد از جمله برنامه های این جشنواره دو روزه است.

او با اشاره به اینکه توران، بزرگترین منطقه تحت حفاظت سازمان محیط زیست کشور است، گفت: این منطقه از نظر پوشش گیاهی از تنوّع بالایی برخوردار است و در میان گونه های جانوری آن برخی از نادرترین گونه ها مانند یوزپلنگ آسیایی، گورخر ایرانی و پرندگانی چون زاغ بور و هوبره دیده می شود.

در مجموعه روستاهای این منطقه طوایف و ایلات مختلفی سکنی دارند و بافت گلیم، توبره، پلاس، سوزن دوزی و تهیه البسه محلی از جمله صنایع دستی مردم این منطقه است.

روستای عشایرنشین رضا آباد از توابع بخش بیارجمند شهرستان شاهرود در ۲۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شاهرود و ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرقی بیارجمند واقع شده است. مهم ترین جاذبه گردشگری این منطقه تپه های ماسه ای، سیاه چادر عشایری و نقوش بافته های زنان ایل است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1