19 مارس 2024 - 08:04

تهران گردی عصرانه در روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی

9 آوریل 2018 - 08:30 dsfr.ir/t261d

تهران گردی عصرانه در روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی
visitoiran.com
بافت تاریخی تهران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: به مناسبت 18 آوریل روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی، برنامه تهران گردی عصرانه در بافت تاریخی تهران قدیم تهران برگزار می شود.

دلاور بزرگ نیا مدیرکل میراث فرهنگی این استان، با اعلام اینکه شور و هیجان شهروندان در ایام نوروز برای بازدید از جاذبه های تاریخی و فرهنگی شهر می تواند با انجام برنامه های مناسبتی به صورت مستمر ادامه داشته باشد، افزود: «گردشگری شهری را نباید صرف ایام نوروز دانست.»

جامعه ای که از داشته های فرهنگی و هویتی خود به درستی آگاه باشد، هیچ گاه خواسته یا ناخواسته در تخریب آن گام برنخواهد داشت؛ شهروندان باید آشنایی با میراث فرهنگی پایتخت را از نزدیک تجربه کنند تا حس هویت یک تهرانی در آنان نهادینه شود.

اجرای موسیقی سنتی در خانه های تاریخی تهران از دیگر برنامه های روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی در بافت تاریخی تهران است.

برنامه تهران گردی عصرانه در روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی روز 18 آوریل از ساعت 17 تا 20 از مقابل مترو امام خمینی به صورت گشت پیاده روی در بافت تاریخی منطقه 12 اجرا می شود و علاقه مندان برای حضور در این گشت می توانند نام و نام خانوادگی خود را به شماره 5000203000100 پیامک کنند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1