20 آوریل 2024 - 17:07

ایجاد مرکز آموزش صنایع دستی برای زنان روستای گزمنزل در سیستان

8 آوریل 2018 - 14:30 dsfr.ir/rd0bk

صنایع دستی سیستان

معاون صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: با همکاری دهیاری روستای گزمنزل مرکز آموزش صنایع دستی برای زنان این روستا ایجاد شد.

بهروز عیسی زهی معاون صنایع دستی این استان اظهار کرد: در سال گذشته به منظور توانمندسازی زنان روستایی، همکاری با دهیاری ها و بخشداری ها در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار گرفت.

معاون صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: در این راستا، دهیاری روستای گزمنزل از توابع بخش دشتیاری، با اعلام آمادگی، یکی از ساختمان های نیمه تمام را با همکاری بخش خصوصی آماده کرده و در اختیار صنعتگران قرار داده است تا در سال جدید فعالیت های صنایع دستی به ویژه سوزن دوزی در آنجا آغاز شود.

فعالیت های این مرکز در زمینه آموزش تکنیک ها و طراحی های نوین سوزن دوزی است که با هدف ایجاد اشتغال پایدار و موثر برگزار خواهد شد. در صورت درخواست صنعتگران و کارآموزان پس از پایان دوره ها، تسهیلات بانکی پرداخت می شود و در زمینه بیمه این صنعتگران اقدام خواهد شد.

عیسی زهی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم روستای گزمنزل به عنوان الگو برای سایر روستاها باشد و شاهد اقدامات مفید دهیاری ها در زمینه صنایع دستی و ایجاد اشتغال باشیم.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1