28 مارس 2024 - 19:21

ثبت ۷۴ میلیون اقامت در نوروز ۹۷

8 آوریل 2018 - 12:30 dsfr.ir/t30jr

ثبت ۷۴ میلیون اقامت در نوروز ۹۷
harimparvaz.com
طبیعت زیبای بهاری

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: در مدت ایام نوروز ۷۴ میلیون اقامت شب به ثبت رسیده که در مقایسه با نوروز سال گذشته با ۲۰ درصد رشد مواجهه بوده است.

علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر که پس از پایان تعطیلات نوروزی در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی برگزار شد به ارائه آمار سفر پرداخت و گفت: ۱۳۲ میلیون بازدید از بناهای تاریخی، گردشگری و محوطه ها انجام شده است هر گردشگر حداقل از هفت مرکز تاریخی موزه و یا سایت دیدن کرده است.

نسبت به سال گذشته با همکاری دستگاه های مختلف با کاهش ۵۰ درصدی شکایات مواجه بوده ایم. همچنین کمپ های عشایری و روستایی در قالب استراحتگاه ایجاد شده بود تا کمترین تصادفات را داشته باشیم.

مونسان گفت: پرتال جامع گردشگری ایران که زمان زیادی از راه اندازی آن نمی گذرد شش میلیون بازدیدکننده داشته است.

در بین مراکز استان ها و شهرهای گردشگری، مازندران رتبه اول را در ثبت آمار اقامت ها داشته است. استان های بعدی گیلان، بوشهر، خراسان رضوی، هرمزگان، خوزستان و فارس بوده اند در بین استان های کمتر شناخته شده نیز چهار محال و بختیاری با ۲۰۶ درصد رشد اقامت مواجه بود.

وی گفت: ۷۱۶ نوروزگاه در استان های کشور برپا شده بود که برنامه های مفرحی داشتند ۸۲ درصد افزایش در ایجاد نوروزگاه ها نسبت به سال گذشته داشتیم ۶۲۴ بازارچه صنایع دستی در خدمت گردشگران بود.

رئیس سازمان میراث ادامه داد: خروج گردشگران از کشور در این ایام بیشتر از مسیر زمینی انجام شد که این میزان نسبت به خروج گردشگران که از طریق خطوط هوایی انجام می شد حائز اهمیت است. ۲۷.۵ درصد رشد در خروج زمینی مسافران را شاهد بودیم، ۷.۲ درصد نیز در مسیرهای هوایی رشد وجود داشت.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1