28 مارس 2024 - 16:30

حمایت هنرمندان تئاتر از درختان با حذف تبلیغات کاغذی

4 آوریل 2018 - 16:30 dsfr.ir/iw9ly

حمایت هنرمندان تئاتر از درختان با حذف تبلیغات کاغذی
khabaronline.ir
قطع درختان جنگلی

گروه تئاتر «بازی» با دغدغه ای محیط زیستی و به منظور حمایت از درختان، با راه اندازی کمپین «درختان را قطع نکنیم»، اقلام تبلیغات کاغذی نمایش «دیابولیک: رومئو و ژولیت» را حذف کرد.

گزارش های منابع رسمی نشان می دهد که برای تولید یک تن کاغذ باید 24 درخت نسبتا تنومند قطع شود و همچنین به حدود 60 متر مکعب آب نیاز دارد.

در ایران سالانه به 2 میلیون تن کاغذ نیاز است که 1.7 میلیون تن آن در داخل تولید می شود بنابراین بیش از 15 میلیون درخت به صورت سالانه در ایران برای تولید کاغذ قطع می شود.

درحالیکه ما بدون توجه به شرایط موجود و قطع بی رویه درختان، در طول روز و در اکثر موارد استفاده بی رویه ای از کاغذ داریم، در عرصه تئاتر نیز به عنوان یک فعالیت هنری و فرهنگساز، به این نکته مهم کمتر توجه داریم که سالانه مقدار زیادی پوستر و بروشور به منظور تبلیغ آثاری که به صحنه می روند منتشر می شود؛ اقلامی تبلیغاتی که بخش اعظم آنها بدون استفاده رها می شود.

گروه تئاتر «بازی» به سرپرستی آتیلا پسیانی در آستانه اجرای نمایش «دیابولیک: رومئو و ژولیت»، برای همراهی با افرادی که دغدغه حفظ درختان و محیط زیستی سالم دارند، کمپین «درختان را قطع نکنیم» را راه اندازی کرده است تا توجه هنرمندان، مخاطبان و علاقه مندان به تئاتر را به این نکته مهم جلب کند که تئاتر نیز می تواند به سهم خود از قطع درختان و مصرف بی رویه کاغذ جلوگیری کند.

این گروه تئاتری به منظور حمایت از درختان تمامی اقلام تبلیغات کاغذی نمایش «دیابولیک: رومئو و ژولیت» اعم از پوستر و بروشور را حذف کرده است تا درعرصه هنر نیز در راستای جلوگیری از مصرف بی رویه کاغذ، گامی برداشته شود.

حمایت مخاطبان و علاقه مندان به تئاتر از اینگونه اقدامات می تواند باعث شکل گیری جریانی مستمر و تأثیرگذار در زمینه حفظ و مراقبت از محیط زیست و درختان به عنوان سرمایه های طبیعی زندگی مان باشد.

نمایش «دیابولیک: رومئو و ژولیت» از 15 فروردین در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می رود.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1