28 مارس 2024 - 20:58

کاهش سفرهای هوایی داخلی تا 18 درصد

29 مارس 2018 - 10:30 dsfr.ir/wc8so

کاهش سفرهای هوایی داخلی تا 18 درصد
avazehtravel.com
سفر هوایی

معاون گردشگری کشور اعلام کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی سفرهای خارجی از راه زمین 27،5 درصد و از راه هوا 5 درصد رشد داشته است.

آمار سفرهای خارجی در تعطیلات نوروز که از 27 اسفند ماه سال 96 تا پنجمین روز فروردین ماه سال 1397 محاسبه شده، درحالی افزایش داشته که پیش بینی شده بود؛ با گران تر شدن نرخ ارز و کمیاب شدن آن و از سوی دیگر افزایش عوارض خروجی سفرهای داخلی بیشتر شود. هرچند که محمد محب خدایی از افزایش سفرهای داخلی تا 18 درصد خبر داده و اعلام کرده تا ششمین روز تعطیلات نوروز، آمار اقامت مسافران نوروزی به 33 میلیون نفر شب رسیده است.

معاون گردشگری در عین حال از کاهش سفرهای هوایی در مسیرهای داخلی تا 18 درصد خبر داده که آمارهای وزارت راه و شهرسازی نیز مؤید رشد سفرهای جاده ای در تعطیلات نوروز امسال است.

بی شک حوادث هوایی اخیر و گرانی که در بلیت های مسیرهای هوایی در ماه های پایانی سال اتفاق افتاد باعث شده خودروهای شخصی و سواری همچنان محبوب ترین وسیله برای سفر باشند.
رییس پلیس راهور ناجا نیز در هفتمین روز فروردین ماه اعلام کرد: بر اساس آمار دستگاه های تردد شمار، سفرهای جاده ای نوروز 97 در مقایسه با سال گذشته حدود 12 درصد افزایش یافته است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1