29 مارس 2024 - 09:28

سفرهای نوروزی ده درصد رشد داشت

25 مارس 2018 - 08:30 dsfr.ir/yi8e2

سفرهای نوروزی ده درصد رشد داشت
shahidrajaeeport.pmo.ir
سفر های نوروزی

رشد صعودی آمار سفرهای نوروزی همچنان ادامه دارد و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از افزایش آمار اقامت شبانه مسافران تا ۱۰ درصد خبر داده است.

علی اصغر مونسان در جریان بازدید از استان کرمان اعلام کرد: از ۲۷ اسفندماه ۹۶ تا ۲ فروردین ماه ۹۷ حدود ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر شب اقامت به ثبت رسیده است که نشان دهنده رشد ۱۰ درصدی است.

او گفت: در حال حاضر ستادهای خدمات سفر در استان های مختلف فعال اند و خوشبختانه ادارات کل ما و نیز استانداران، برای خدمت رسانی به گردشگران در تلاش اند و درخواست ما از همه هم وطنان این است که به هیچ عنوان در سفر تعجیل نکنند و با آرامش و ایمنی رانندگی کنند تا سفری امن داشته باشند.

گزارش های وزارت راه و شهرسازی نشان می دهد؛ سفرهای جاده ای با رسیدن به عدد پنج میلیون، اصلی ترین انتخاب مسافران نوروزی برای سفر به نقاط مختلف کشور هستند. با این حال رییس پلیس راهور ناجا روز گذشته از کاهش حوادث رانندگی بین ۴ تا ۵ درصد در نخستین روزهای سال ۹۷ خبر داد، اما گفت که ۴۰ درصد از این حوادث ناشی از واژگونی خودرو بوده است.

سازمان هواپیمایی کشوری نیز اعلام کرده که بیش از چهار میلیون مسافر در نوروز امسال با شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی سفر می کنند که این عدد در قیاس با سال قبل، افزایش ۱۰ درصدی را به همراه خواهد داشت. آخرین آمارهای وزارت راه و شهرسازی نشان می دهد تا پایان روز دوم فروردین ماه، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر از حمل و نقل هوایی استفاده کرده اند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1