19 مارس 2024 - 14:13

صنایع دستی خوزستان در فلورانس عرضه می‎شود

20 مارس 2018 - 10:30 dsfr.ir/1t6zn

صنایع دستی خوزستان در فلورانس عرضه می‎شود
khouznews.ir
صنایع دستی خوزستان

چهار هنرمند خوزستانی در هشتاد و دومین دوره نمایشگاه بین‎المللی صنایع دستی در شهر فلورانس ایتالیا تولیدات خود را عرضه می‎کنند.

نمایشگاه بین‎المللی صنایع دستی فلورانس، رویدادی است که میزبانی صنعتگران ماهر را بر عهده دارد و در آن محصولات دست‎ساز، از کشورهای مختلف به نمایش گذاشته می شود. 

هرسال در این نمایشگاه آثاری از کارگاه‎های باستانی فلورانس و همین طور هنرهایی که از طریق سفرهای این نمایشگاه در مسیری هماهنگ در میان مناطق مختلف کشور ایتالیا و کشورهای کل جهان، دوباره کشف می‎شوند، به نمایش گذاشته می‎شود. 

در این رویداد، فرهنگ، هنر، سنت‎های صنایع دستی و نوآوری‎های جدید در کنار هم قرار می‎گیرند. 

بر همین اساس با اعلام معاون صنایع دستی خوزستان و موافقت مدیرکل میراث فرهنگی استان، مقدمات حضور صنعتگران خوزستانی در هشتاد و دومین دوره این نمایشگاه در شهر فلورانس ایتالیا فرآهم آمده است و چهار تن از هنرمندان صنایع دستی خوزستان در حوزه‎های مینای سفال برجسته و صنایع دستی ویژه استان، متقاضی حضور در این نمایشگاه شده‎اند. 

این هنرمندان مورد تأیید قرار گرفته‎اند و هم‎اکنون در حال طی مراحل اداری برای حضور در نمایشگاه هستند. 

هشتاد و دومین دوره نمایشگاه بین‎المللی صنایع دستی فلورانس به مدت ده روز از یکم تا دهم اردیبهشت 1397 به مجری‎گری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار خواهد شد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1