19 مارس 2024 - 08:33

قطار مسافری نخجوان مشهد نوروز راه می افتد

12 مارس 2018 - 10:30 dsfr.ir/mh2l6

قطار مسافری نخجوان مشهد نوروز راه می افتد
safarme.com
حمل و نقل ریلی

معاون مسافری شرکت راه آهن از برقراری قطار مسافری نخجوان مشهد از نوروز ۹۷ خبر داد و گفت: برنامه سیر این قطار امسال آغاز می شود و در نوروز هفته ای دور روز حرکت خواهد داشت.

سیدحسن موسوی که گزارشی را از برنامه حرکت و ظرفیت قطارها در تعطیلات نوروز در سی و یکمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ارائه کرد، یادآور شد: پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی از بهمن ماه همزمان به صورت اینترنتی و در آژانس ها انجام شد که برای نوروز ۴۸۴۰ قطار مسافری در مسیرهای ریلی قرار داده شده که نسبت به ایام عادی سال و نوروز گذشته، ۱۵.۷ درصد رشد داشته است. همچنین یک میلیون و ۸۷۳ هزار نفرصندلی ایجاد شده که رشد آن نسبت به سال گذشته ۱۸.۳ درصد بوده است.

برای بهبود کیفیت خدمات ریلی قبلا ۳۵۰ واگن بالای ۴۰ سال از رده خارج شده بود که امسال نیز ۲۰۰ واگن بالای ۳۰ سال از رده خارج شد. همچنین برای راه اندازی قطارهای پنج ستاره در مسیر زنجان، قزوین و اهواز اقدام شده است.

موسوی با اشاره به دستوراتی که به ناوگان حمل و نقل ریلی برای بروز رسانی و تجهیز خدمات مسافری داخل واگن ها در نوروز داده شده است، اظهار کرد: برای رسیدن به موقع قطارها در سال ۹۶ تدابیری در نظر گرفته شد که این روش برای بهبود بیشتر شرایط ادامه داده می شود. متوسط تأخیر در مبدأ و مقصد قطار به زیر ۲۰ دقیقه و حرکت از مبدأ به زیر ۲۰ ثانیه رسیده است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1