17 آوریل 2024 - 03:08

پایگاه جهانی لوت در راور راه اندازی می شود

11 مارس 2018 - 12:30 dsfr.ir/2q5kp

پایگاه جهانی لوت در راور راه اندازی می شود
gardesh-gar.ir
کویر لوت

رئیس پایگاه جهانی لوت برای راه اندازی پایگاه جهانی لوت در راور از کویر این شهرستان دیدن خواهد کرد.

محمود وفایی مدیرکل میراث فرهنگی این استان روز شنبه 19 اسفند 96 در نشست مشترک با فرماندار شهرستان راور، افزود: طی برنامه ریزی های انجام شده 25 اسفند رئیس پایگاه جهانی لوت برای راه اندازی پایگاه جهانی لوت در راور وارد این شهرستان می شود.

او با اشاره به اینکه با راه اندازی درگاه کویر از سوی شهرستان راور گردشگران و مسافران می توانند برای ورود به کویر مسیر کوتاه تری را طی کنند، بیان کرد: باید برنامه های متنوع و جذابی مانند کویر نوردی و آفرود در الویت کار این منطقه قرار گیرد.

وفایی با بیان اینکه شهرستان راور در مسیر تردد مسافران و گردشگران به سمت کرمان و دیگر شهرستان های استان قرار دارد، اظهار کرد: باید با همکاری فرمانداری، شهرداری و غیره به ماندگاری مسافران در این شهرستان کمک کرد که راه اندازی زیرساخت های گردشگری از جمله خانه های بوم گردی، خانه مسافر و کمپ های متعدد گردشگری می تواند در این زمینه موثر باشد.

شهرستان راور منطقه ای کوهستانی و کویری است بنابراین می تواند به راحتی مسافران متفاوتی را به سوی خود جذب کند.

او به کاروانسراهای تاریخی و باارزش شهرستان راور اشاره کرد و گفت: امیدواریم با همکاری دستگاه های مربوطه بتوانیم این کاروانسراها را برای مرمت و تغییر کاربری مناسب به بخش خصوصی واگذار و از آنها استفاده بهینه کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به راه اندازی گردشگری معدن در سه شهرستان زرند، راور و کوهبنان اشاره کرد و افزود: این شهرستان ها می توانند با ورود گردشگران به معادن فعال و یا غیرفعال نوعی دیگر از گردشگری را که بسیار مهیج است، راه اندازی کنند.

او با اشاره به اینکه در سال 96 و سال آینده بهترین تسهیلات صنایع دستی به هنرمندان ارائه می شود، تاکید کرد: برای ایجاد اشتغال زایی در روستاها تسهیلاتی با بهره 4 تا 6 درصد پرداخت می شود.

« دنیای سفر » این نوشته را از « میراث آریا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1