29 مارس 2024 - 18:37

آبادان و خرمشهر ظرفیت ویژه گردشگری آبی نوروز هستند

10 مارس 2018 - 10:30 dsfr.ir/lq4rh

گردشگری آبی

رئیس اداره میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر گفت: با نزدیک شدن به نوروز، آبادان و خرمشهر با ظرفیت های غنی در حوزه گردشگری آبی خود را مهیای میزبانی از میهمانان و گردشگران نوروزی کرده اند.

سجاد پاک گهر ضمن اشاره به اینکه استان خوزستان دارای رودهای متعدد و فراوان از جمله کارون، اروند، بهمنشیر و کانال دستکند عضدی (به طول چهار کیلومتر و ارتباط دهنده رودهای کارون و اروند) است، افزود: این رودها از یک سو به عنوان رودها و شاخه های اصلی آب های منطقه و از سوی دیگر رودهایی که به نوعی از رشته کوه های زاگرس سرچشمه و در انتها به رودخانه اروند منتهی می شوند، به عنوان ظرفیت های ویژه از منظر گردشگری آبی در منطقه آزاد اروند (شهرهای آبادان و خرمشهر ) مهیا شده اند. 

این ظرفیت سبب شده تا قایق ها، لنج ها و کشتی های گردشگری ویژه ای در کنار اسکله های مورد نظر در منطقه برای استفاده گردشگران فراهم شود. 

رئیس اداره میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر در ادامه از ایجاد تمهیداتی برای استقرار جت اسکی در منطقه در ایام نوروز ۹۷ خبر داد و گفت: در زمان حاضر در حال آماده سازی زیرساخت های لازم برای این موضوع هستیم که تا نوروز آماده می شود. 

باتوجه به استقبال میهمانان نوروزی از شهرهای آبادان و خرمشهر (منطقه آزاد اروند) در ایام نوروز، هرساله جمع کثیری از این گردشگران از ظرفیت های آبی منطقه استفاده می کنند. 

اهمیت موضوع گردشگری آبی در ایام نوروز چنان حائز اهمیت است که در آخرین جلسات ستاد خدمات سفر نوروزی شهرهای آبادان و خرمشهر، تمامی دستگاه های اجرایی تأثیرگذار در این حوزه به دستور رئیس ستاد ملزم به اجرای وظایف و تمهیدات ویژه در راستای ارتقای بیشتر گردشگری آبی منطقه در ایام نوروز شدند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1