25 آوریل 2024 - 13:46

کرمانشاه استانی امن برای گردشگران خارجی است

23 فوریه 2018 - 13:20 dsfr.ir/me3nr

کرمانشاه استانی امن برای گردشگران خارجی است
safar724.com
طاق بستان

رئیس کارگروه گردشگری استان کرمانشاه، امنیت را زیربنای اصلی توسعه و یکی از مولفه های مهم در توسعه و رونق گردشگری دانست و گفت: امنیت در استان چهار فصل و پر از جاذبه کرمانشاه برقرار است و آماده استقبال از گردشگران داخلی و خارجی هستیم.

مجتبی نیک کردار در نشست خبری یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور در سرسرای اجتماعات تالار گلایول کرمانشاه افزود: افزون بر وجود نعمت امنیت در این استان، کرمانشاه بیش از چهار هزار و 200 اثر تاریخی دارد و از گوناگونی فرهنگی فراوانی برخوردار است.

وی با بیان اینکه اقوام و مذاهب مختلفی در این استان سکونت دارند، از استان کرمانشاه به عنوان رنگین کمان ایران نام برد و گفت: کرمانشاه جزء پنج استان نخست کشور از نظر اهمیت گردشگری است.

او با بیان اینکه در حوزه گردشگری روستایی و گردشگری طبیعی در استان فعالیت های خوبی انجام شده است، تصریح کرد که این بخش از گردشگری در استان رونق گرفته و برای رونق بیشتر و معرفی بهتر جاذبه های استان، نیازمند همکاری راهنمایان گردشگری هستیم.

وی خطاب به راهنمایان گردشگری سراسر کشور حاضر در این نشست گفت که برای تبدیل استان کرمانشاه به عنوان مقصد مهم گردشگری به همکاری و حمایت شما نیاز داریم.

وی از راهنمایان گردشگری به عنوان واسطه های مهم بین گردشگران و جوامع هدف نام برد و اظهار کرد: این افراد می توانند کیفیت یک سفر را آن چنان بالا ببرند که گردشگران از سفر خود لذت ببرند و همان مکان را برای سفرهای بعدی خود انتخاب کنند و یا برعکس این موضوع هم می تواند اتفاق بیفتد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در ادامه به فراهم بودن بسترهای ارتباطی در استان به عنوان یکی از لازمه های تقویت صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: یکی از این زیرساخت ها، فرودگاه بین المللی کرمانشاه است که فعالیت شبانه روزی دارد و در روز حدود 10 تا 15 پرواز و در هفته حدود 150 پرواز در آن انجام می شود.

به گفته او، فرودگاه کرمانشاه یکی از فعال ترین فرودگاه های کشور است و در آن روادید فرودگاهی برای گردشگران خارجی صادر می شود.

وی همچنین با بیان اینکه بخش زیادی از راه های استان بزرگراه است، گفت: بخش کمی از این راه ها تا پایان سال آینده تبدیل به بزرگراه می شود و مشکل بخشی از جاده های استان نیز حل خواهد شد.

وی همچنین از مرز قصرشیرین به عنوان یکی از قابلیت های خوب برای توسعه گردشگری استان نام برد و افزود: رایزنی های لازم برای تردد زوار به عتبات عالیات در طول سال با کشور عراق انجام شده که امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.

نیک کردار در ادامه از وجود 10سد به عنوان یکی از قابلیت های گردشگری در استان نام برد و اضافه کرد: آمادگی جذب سرمایه گذار در اطراف این سدها را داریم که تاکنون چند سرمایه گذار هم اعلام آمادگی کرده اند.

او وجود 70 سراب و 700 چشمه جوشان در استان را از دیگر قابلیت های گردشگری استان نام برد و افزود: این جاذبه ها و ظرفیت ها باید به مردم و گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود.

رئیس کارگروه گردشگری استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه طرح جامع گردشگری استان تهیه شده است، گفت: در تهیه این طرح نگاه علمی و آکادمیک داشته ایم و با برنامه در این حوزه فعالیت می کنیم.

نیک کردار، گردشگری را یکی از محورهای توسعه استان کرمانشاه اعلام کرد و افزود: ایجاد شغل یکی از مطالبات جدی مردم و مسئولان استان است و گردشگری در سریعترین زمان می تواند به تحقق این هدف مهم کمک کند.

یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور با حضور 450 نفر از اول اسفند در کرمانشاه آغاز شده و امروز جمعه با برگزاری آیین اختتامیه به کار خود پایان می دهد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1