19 مارس 2024 - 08:06

استارت آپ های گردشگری باعث بهبود کسب و کارهای کوچک روستایی

13 فوریه 2018 - 10:30 dsfr.ir/xl7s3

استارت آپ

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران با اشاره به برنامه ششم بر حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان تاکید بسیاری کرده است،گفت: براین اساس بهره گیری صحیح از استارت آپ ها در صنعت گردشگری سبب افزایش میزان سرمایه گذاری و بهبود کسب و کارهای کوچک در روستاها می شود.

احمد اصغری در خصوص اهمیت و نقش استارت آپ ها در توسعه صنایع مختلف از جمله صنعت گردشگری در کشورمان، اظهار داشت: همه کارشناسان اعتقاد دارند استارت آپ ها در آینده عرصه اقتصاد ایران اسلامی نقش بسیار کلیدی دارند زیرا رشد روزافزون کسب و کارهای جدید و نوپا، می تواند تأثیر قابل توجهی بر بدنه اقتصاد کشور داشته باشد.

رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران با بیان اینکه طبق آمار ارائه شده توسط دیده بان جهانی کارآفرینی در سال 2016 ایران اسلامی از میان 130 کشور، رتبه 85 را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: بر این اساس می توان اذعان کرد که توسعه یافتگی استارت آپ ها در کشورمان روند کشورهایی مانند چین را طی کرده است.

خوشخبتانه با نگاه مثبتی که به حوزه استارت آپ ها وجود داشته، کشورمان توانسته از اقتصاد نفتی تا حدودی فاصله بگیرد و در حال حاضر بیش از 2700 شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که 70 هزار شغل مستقیم ایجاد کرده اند.

اصغری با اشاره به اینکه کارشناسان پیش بینی می کنند اگر رشد صعودی ادامه یابد، تا پایان سال جاری 220 هزار نفر دیگر نیز وارد بازار کار خواهند شد، ادامه داد: باید یادآور شد که بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت ارتباطات در سال 95، 1297 استارت آپ پیرامون هسته فناوری اطلاعات و ارتباطات صورت گرفته است که میانگین هر استارت آپ توانسته 7 نفر نیروی متخصص را به طور مستمر مشغول به کار کند که امری قابل تامل است.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران اعتقاد دارد بهره گیری صحیح از استارت آپ ها در صنعت گردشگری سبب افزایش میزان سرمایه گذاری های داخلی و خارجی، استفاده از نیروی خلاق، بهبود کسب و کارهای کوچک در روستاها و غیره می شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه کمیسیون گردشگری اتاق ایران در تلاش است تا زمینه شکل گیری استارت آپ ها در صنعت گردشگری را بیش از گذشته فراهم کند از این رو در نشست های تخصصی خود توانسته 8 ایده برتر را به فعالان بخش خصوصی معرفی کند، عنوان کرد: بانک اطلاعات گردشگری (بزنیم بیرون)، واقعیت مجازی، گردشگری سلامت آریا و غیره از جمله ایده هایی بودند که با ابتکار جدید در حوزه گردشگری به متخصصان معرفی شدند.

اصغری با اشاره به اینکه کسب و کارهای نوپا و استارت آپ ها آنقدر اهمیت یافته که در برنامه ششم توسعه نیز به آن توجه شده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس در ماده 24 برنامه ششم توسعه دولت مکلف است با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران و اتاق تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران حداکثر تا پایان اجرای قانون برنامه، تمهیدات قانونی لازم را جهت دستیابی سهم تعاون در اقتصاد به بیست و پنج درصد (25%)، با رویکرد کارآفرینی، اشتغالزایی، حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط و دانش بنیان به عمل آورد که این مهم می تواند در حوزه صنعت گردشگری مورد استفاده قرار بگیرد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری تسنیم » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1