18 آوریل 2024 - 07:51

صدور ویزا در فرودگاه امام چهار برابر می شود

11 فوریه 2018 - 12:30 dsfr.ir/st96x

فرودگاه امام

اساس آماری که اعلام کرده اند روزانه در فرودگاه بین المللی امام خمینی 1200 روادید صادر می شود که با راه اندازی روادید الکترونیکی پیش بینی می شود که این رقم تا 4 برابر افزایش پیدا کند.

"حسین پناهی آذر"

حسین پناهی آذر در مراسم صدور نخستین روادید الکترونیکی در فرودگاه بین المللی امام در جمع خبرنگاران عنوان کرد: از امروز مسافران 180 کشور که قصد دارند به ایران بیایند می توانند از سامانه روادید الکترونیکی در فرودگاه امام خمینی استفاده کنند.

وی در ادامه به تفاوت صدور گذرنامه اشاره کرد و گفت: در گذشته در گذرنامه ها برچسب روادید زده می شد اما این موضوع از امروز حذف خواهد شد. در حال حاضر ما در 80 نقطه در داخل و خارج از کشور سامانه روادید الکترونیک را راه اندازی کرده ایم که با گسترش آن دیگر ما در گذرنامه مسافران چیزی به نام «برچسب روادید» نخواهیم داشت.

پناهی آذر به امتیازات این سامانه اشاره کرد و توضیح داد: یکپارچگی، دقت، سرعت و از همه مهتر امکان جعل روادید دیگر امکان پذیر نخواهد بود.

زمانی که ما بتوانیم تمام نمایندگی های خود را به این سامانه مجهز کنیم و صدور روادید به صورت الکترونیکی انجام بگیرد، هتل ها و مراکز مختلف می توانند از طریق شماره گذرنامه فرد از گذرنامه فرد اطمینان حاصل کنند. این روش هم اکنون در بسیاری از کشورها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه با صدور روادید الکترونیکی مراجعه مردم به بسیاری از مراکز مختلف کاهش پیدا خواهد کرد، گفت: شماره و کد گذرنامه از این پس می تواند به راحتی قابل راستی آزمایی باشد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « تین نیوز » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1