28 مارس 2024 - 19:16

اصالت بومی محلی، برای جذب گردشگر تقویت شود

11 فوریه 2018 - 08:30 dsfr.ir/1l5mk

اصالت بومی محلی، برای جذب گردشگر تقویت شود
yasouj.isna.ir
اصالت بومی محلی

نباید همه چیز را مدرن کرد و باید خودمان باشیم و بدانیم مدرنیته نمی تواند گردشگران را جذب کند.

"محمد محب خدایی"

محمد محب خدایی در جمع فعالان گردشگری هرمزگان اظهار داشت: استان هایی که سیاست و برنامه برای توسعه گردشگری داشته باشند بودجه بیشتری دریافت می کنند و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به آن ها کمک می کند.

برنامه استان ها برای توسعه گردشگری باید منسجم بوده و از کارهای پراکنده پرهیز شود.

گردشگری در حوزه رسانه و به خصوص صدا و سیما بسیار تخصصی و مهم است و اکنون کشور ترکیه فیلم ها و سریال های خود را با پیش زمینه گردشگری تولید می کند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان داشت: رسانه می تواند با معرفی جاذبه ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم در مخاطب برای سفر انگیزه ایجاد کند.

وی با تاکید بر حفظ و معرفی آداب و رسوم سنتی هر منطقه، اظهار داشت: هر کدام از آیین ها و سنت های مردم ایران دارای جاذبه خاص خود است که می تواند گردشگران فراوانی به کشور جذب کند.

محب خدایی با بیان این که گردشگرانی که وارد کشور می شوند به دنبال شکستن خطوط قرمز فرهنگی و اعتقادی مردم نیستند، گفت: این گردشگران برای دیدن اعتقادات، آداب و رسوم و زندگی عادی مردم به کشورمان سفر می کنند.

گردشگران فراوانی در محرم برای دیدن مراسم عاشورای مردم ایران وارد کشور می شوند. نباید همه چیز را مدرن کرد و باید خودمان باشیم و بدانیم مدرنیته نمی تواند گردشگران را جذب کند.

محب خدایی با تاکید بر تقویت اصالت های بومی هر منطقه گفت: لباس سنتی اصالت استان سیستان و بلوچستان است که حفظ شده، توسط مردم در زندگی روزمره استفاده می شود و جاذبه گردشگری دارد.

اصالت استانی هم چون هرمزگان صنایع دستی است که باید ذوق قدیمی آن حفظ و تقویت شود.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1