19 مارس 2024 - 13:00

قطار باری جان یک پلنگ را گرفت

6 فوریه 2018 - 10:30 dsfr.ir/ex7wk

قطار باری جان یک پلنگ را گرفت
دریافتی
پلنگ ایرانی

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از تلف شدن یک قلاده پلنگ در اثر برخورد با قطار باری در شهرستان فیروزکوه خبر داد.

نقی میرزا کریمی با اعلام خبر تلف شدن یک قلاده پلنگ در اثر برخورد با قطار باری در شهرستان فیروزکوه گفت: یک شنبه شب حدود ساعت 9:30، بر اساس گزارش مسئول ایستگاه راه آهن زرین دشت به فیروزکوه مبنی بر برخورد یک قلاده پلنگ با قطار باری در بین مسیر، محیط بانان پاسگاه محیط بانی انزها در محل حضور یافته و متأسفانه با لاشه یک قلاده پلنگ نر بالغ مواجه شدند.

وی با اشاره به اینکه اکیپی از مأموران راه آهن نیز جهت بررسی موضوع در محل حاضر شدند، افزود: در بررسی های اولیه از لاشه پلنگ مشخص شد علت تلف شدن این حیوان برخورد با قطار عبوری بوده است.

لاشه پلنگ توسط محیط بانان در حال انتقال به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران است تا مورد بررسی های دقیق تر و نهایی توسط دامپزشکان و کارشناسان حیات وحش قرار گیرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران بابیان اینکه پلنگ تلف شده در خط مرزی بین منطقه شکار ممنوع کاوه ده و منطقه آزاد دچار این سانحه شده است، اظهار داشت: منطقه شکار ممنوع کاوه ده به لحاظ تنوع جانوری، غنی ترین زیستگاه حیات وحش استان بوده و بر اساس بررسی های به عمل آمده جمعیت پلنگ در این منطقه مطلوب است.

وی در پایان ضمن قدردانی از اطلاع رسانی کارکنان ایستگاه راه آهن منطقه به محیط بانان، از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشابه و یا حیات وحش آسیب دیده و سرگردان و تخلفات شکار و صید، موضوع را به پاسگاه های محیط بانی، ادارات محیط زیست و یا سامانه تلفنی 1540 و سامانه پیامکی 50004044 حفاظت محیط زیست استان تهران اطلاع دهند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری فارس » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1