13 آوریل 2024 - 15:14

فواید یک ربات برای مسافران قطار

3 فوریه 2018 - 16:30 dsfr.ir/rq7ym

فواید یک ربات برای مسافران قطار
otaghkhabar24.com
سفر ریلی

در بیست و هشتمین جلسه ستاد خدمات سفر به استفاده از مشوق هایی نظیر چکاپ پزشکی برای توقف مسافران در ایستگاه های بین راهی نوروز پرداخته شد.

پیرحسین کولیوند- سرپرست اورژانس کشور در بیست و هشتمین جلسه ستاد خدمات سفر اظهار داشت: بسیاری از استراحتگاه های موقت در ایام نوروز در ورودی شهرها جانمایی می شوند و معمولا مسافران به دلیل نزدیکی به مقصد تمایلی برای توقف در این ایستگاه ها ندارند، می توان نقاطی را مشخص کرد که مسافران بیشتر توقف داشته باشند. همچنین می توان از مشوق هایی نظیر تست قند خون یا فشار خون رایگان و... استفاده کرد.»

علی کاظمی منش- مدیرکل امور مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در این جلسه اعلام کرد: رباتی از یک ماه پیش راه اندازی شده که مسافران می توانند قطاری که بلیط آن را خریداری کرده اند ردیابی کنند و دریابند که قطار در کدام بخش از مسیر است.

همچنین نماینده نظارت و بازرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در بیست و هشتمین جلسه ستاد خدمات سفر در پاسخ به پیشنهاد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی مبنی بر راه اندازی سامانه ای برای آگاهی مصرف کننده از قیمت، اصالت و... کالا گفت: نظارت کنترل بازار در طول سال انجام می شود. تأمین کالا برای استان ها، شهرستان ها و تنظیم بازار دستور کار هر روز وزارت صنعت، معدن و تجارت است. قیمت گذاری بسیار از کالاها از دستور کار وزارتخانه خارج شده است، بیشتر کالا ها برچسب، کد قیمت و قیمت درج شده دارند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « تین نیوز » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1