19 مارس 2024 - 05:58

بازدید گردشگران فرانسوی از آثار تاریخی ورامین

3 فوریه 2018 - 12:30 dsfr.ir/wh8m9

گردشگران فرانسوی در ورامین

یک گروه 30 نفره از گردشگران کشور فرانسه از آثار تاریخی این شهرستان دیدن کردند.

فاطمه خانی قلعه؛ رئیس دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ورامین گفت: ورامین با قدمتی بالغ بر 7 هزار و 500 سال ، از آثارتاریخی منحصر به فردی برخوردار است که از ابتدای امسال تلاش شده با اطلاع رسانی صحیح ، شهرستان به مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود.

علاوه بر 70 اثر تاریخی ثبت ملی شده، ورامین از جاذبه های طبیعی منحصر به فرد، محیط زیست بکر و مناطق روستایی تاریخی برخوردار است که می تواند تعداد زیادی از گردشگران را به خود جلب کرده و در ارتقای اقتصاد منطقه نقش به سزایی داشته باشد.

بخش خصوصی نیز با راه اندازی خانه های بوم گردی در مناطق روستایی تلاش کرده اند تا اماکن اقامتی مناسبی را در روستاهای تاریخی شهرستان ایجاد کنند.

همکاری با گردانندگان تورهای بین المللی باعث شده تا از ابتدای امسال تا کنون ده ها گروه خارجی با حضور در ورامین از آثار تاریخی شاخص شهرستان بازدید کنند.

رئیس دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ورامین اظهار کرد: صبح امروز جمعه ، یک گروه 30 نفره از کشور فرانسه با حضور در شهرستان ورامین با حضور در برج علاءالدوله، از این اثر تاریخی بازدید کردند. این گروه همچنین از مسجد جامع و امامزاده یحیی (ع) نیز بازدید کردند.

ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1