20 آوریل 2024 - 03:46

هتل ها باید پول مردم را پس بدهند!

1 فوریه 2018 - 08:30 dsfr.ir/rw8a7

هتل ها باید پول مردم را پس بدهند!
boutiquehoteladvisors.com
یک بوتیک هتل

هتل هایی که به خاطر کنسلی پروازها و جا ماندن مسافران حاضر نیستند پول مردم را پس بدهند، صد درصد متخلف شناخته می شوند و مردم تخلف آن ها را گزارش کنند.

ولی تیموری؛ مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری گفت: ما در شرایط «فورس ماژور» قرار داریم که روی این قاعده هیچ یک از هتل ها و آژانس ها حق ندارند از مردم پولی بابت کنسلی اقامتگاه و پرواز، کسر کند.

در قرارداد آژانس و هتل، بندی وجود دارد که به شرایط «فورس ماژور» یا «فوق العاده» اشاره شده، مثل حالا که پروازها و یا هتل ها، اِرادی توسط مسافر کنسل نشده اند، بلکه شرایط جوی عامل لغو شدن آن ها بوده است. بر این ضابطه، هتل یا آژانس نمی تواند مسافر را جریمه کند و یا درصدی را بابت کنسلی کم کند و طبق تعهدات تعریف شده خدمات تعریف شده ای را هم به مسافر بدهد.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری گفت: در چند روز گذشته شکایت هایی را از این تخلف ها دریافت کرده ایم و فعلا تلفنی آن ها را رفع و رجوع می کنیم تا حق مردم ضایع نشود. از مردم هم می خواهیم اگر با موارد مشابه روبرو شدند آن  را به اداره های میراث فرهنگی و گردشگری استان تابع خود گزارش کنند. اگر این تخلفات در استان ها پیگیری نشد، ما در کمیسیون عالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آن را رسیدگی می کنیم.

تعزیرات حکومتی استان تهران نیز روز سه شنبه با بررسی وضعیت فروش بلیت در آژانس های گردشگری، گزارش کرده که قیمت ها تا 4 برابر افزایش داشته است. محمدعلی اسفنانی ـ مدیرکل این اداره هم گفته؛ اگر افراد نتوانند مدارک لازم ارائه دهند، به طور قطع به شدیدترین وجه ممکن با آنها برخورد خواهد شد و بالاترین میزان جریمه قانونی را برای آنها در نظر خواهیم گرفت.

بنا بر گزارش برخی اداره های میراث فرهنگی و گردشگری، بعضی از هتل ها برای لغو رزرو اتاق، برخلاف اظهارات مدیرمل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری، با شرایط حاضر برخورد «عادی» داشته و مردم را به خاطر کنسل کردن رزرو اتاق، جریمه کرده اند. هتل هایی هم بوده اند که حتی حاضر نشده اند درصدی از پول را کسر کنند و همه ی پول دریافت شده را به عنوان جریمه نگه داشته اند.

تعزیرات حکومتی از مردم خواسته در صورت مشاهده تخلفاتی از این دست، از سامانه 135 و 124 گزارش دهند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1