28 مارس 2024 - 09:06

سامانه مدیریت هوشمند گردشگری راه اندازی شد

30 ژانویه 2018 - 13:30 dsfr.ir/xf0x8

سامانه مدیریت هوشمند گردشگری راه اندازی شد
gilgameshmag.ir
گردشگری هوشمند

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از راه اندازی سامانه مدیریت هوشمند یکپارچه گردشگری در کشور و در دسترس قرار گرفتن اطلاعات، آمار و برنامه های گردشگری برای عموم خبر داد.

محمد محب خدایی روز دوشنبه افزود: این سامانه با مدیریت هوشمند تمام بخش ها، پراکندگی اطلاعات و دوباره کاری ها را از بین می برد، امکان مانیتورینگ و نظارت جامع بر امور گردشگری را فراهم می کند و راهبردها و برنامه های مورد نیاز هر حوزه را ارائه و در دسترس قرار می دهد.

دسترسی به این سامانه برای همه آزاد است و اطلاعات آن برای برنامه ریزان، دانشگاهی ها، سرمایه گذاران راهگشا خواهد بود.

تمام سازمان ها، وزارتخانه ها، اداره های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان ها، استانداری ها و بخش خصوصی به این سامانه دسترسی دارند و این سیستم نوعی کارتابل عمومی برای گردشگری کشور به شمار می آید وهمه چیز از طریق آن رصد خواهد شد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: ما با این سیستم استان ها و اداره های مرتبط را کنترل خواهیم کرد، دیگر مراجعه کنندگان پشت در منتظر نمی مانند، با این سیستم می توانند طرح های خود را ارائه کنند، درخواست مجوز بدهند، در جریان ظرفیت ها و زیرساخت ها قرار گیرند و انتقادها و پیشنهادهای خود را ثبت کنند.

وی این سامانه را پنجره واحد مدیریت یکپارچه گردشگری دانست و گفت: آمارها در این سامانه به روز رسانی شده و دیگر نمی توان آمارهای کاذب اعلام کرد.

راه اندازی این سیستم بیش از چهارماه زمان صرف کرده و با توجه به فرابخشی بودن آن، همه به آن متصل خواهند شد و دیگر نمی توان از زیر کار شانه خالی کرد.

در سامانه مدیریت هوشمند یکپارچه گردشگری که بیشتر حالت «تخصصی» دارد، تمام طرح ها، برنامه های راهبردی، برنامه ریزی ها، قوانین و اسناد بالادستی، آمارها و شاخص های تحلیلی، مجوزهای کسب و کار، سهم گردشگری در تولید ناخالص ملی GDP، تقویم گردشگری، مناطق گردشگری، داشبورد مدیریتی، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، توافق های ملی و بین المللی در دسترس قرار دارد.

سامانه مدیریت هوشمند هفته گذشته در نمایشگاه گردشگری تهران رونمایی شد اما هنوز برای بسیاری از مدیران و فعالان گردشگری مبهم و ناشناخته است، البته معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی تأکید کرد که کار در سطح استان ها از طریق این سامانه پیش از رونمایی شروع شده بود.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1