23 آوریل 2024 - 19:28

اختصاص ۴۰۰ درصد منابع به گردشگری

27 ژانویه 2018 - 11:30 dsfr.ir/zd9by

اختصاص ۴۰۰ درصد منابع به گردشگری
blog.hgh724.com
بوم گردی

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اختصاص ۴۰۰ درصد منابع به حوزه گردشگری خبر داد.

سعید اوحدی اظهار کرد: در حوزه معاونت برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی به دستور مقام معظم رهبری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برای توسعه مناطق محروم روستایی و عشایری تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی است، گفت: برابر همین مقدار، اعتبار از منابع بانکی باید تامین شود و مجموعا ۲۴۰۰ میلیارد تومان به حوزه گردشگری و صنایع دستی تعلق گرفته است.

اوحدی گفت: با توجه به این منابع خوبی که تعیین شده لرستان می تواند زمینه بسیار خوبی برای جذب منابع در حوزه بوم گردی و عشایر داشته باشد چراکه یکی از سرمایه های نظام، عشایر و به خصوص عشایر لرستان هستند.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از توافق با صندوق توسعه ملی برای سال ۹۷ خبر داد و بیان کرد: قرار است ۴۰۰ درصد منابع به حوزه گردشگری تخصیص یابند و در این راستا زیرساخت ها را افزایش دهیم.

او با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با وزارت صنعت و معدن گفت: برای نخستین بار موفق شدیم به سامانه بهین یاب ورود پیدا کنیم و در این سیستم ارائه تسهیلات در خود استان انجام می شود؛ رییس کارگروه استاندار و دبیر آن در بخش گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی استان است که امیدواریم فعالان این حوزه بهره لازم را از آن ببرند.

اوحدی خاطرنشان کرد: لرستان یکی از استان های با قابلیت فراوان در حوزه طبیعی و تاریخی زاگرس است که امیدواریم کمال استفاده را از آن ببرد چراکه در برنامه ششم توسعه گردشگری به عنوان صنعت پیشران نسبت گرفته و مقام معظم رهبری نیز تاکید کرده اند که تا افق ۱۴۰۴ تعداد گردشگران باید پنج برابر شود.

مشاور معاون اول رئیس جمهور گفت: امیدواریم شاهد توزیع عادلانه منابع استان ها باشیم.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1