25 آوریل 2024 - 03:17

قطار گردشگری بین المللی از اول فروردین 97 راه می افتد

25 ژانویه 2018 - 15:30 dsfr.ir/x96mv

قطار گردشگری بین المللی

معاون مسافری راه آهن از آغاز به کار قطار گردشگری بین المللی از اول فرودین خبر داد.

میرحسن موسوی در بازدید از غرفه راه آهن در نمایشگاه گردشگری عنوان کرد: در سالی که گذشت 23 قطار گردشگری از کشورهای اروپای و آسیایی وارد کشور شد.

در حال حاضر نیز قطار گردشگری در شهرهای شیراز، یزد، اصفهان و مشهد ارائه شده است و این قطارها به مقاصد اماکن تاریخی و گردشگری بازدید داشتند.

معاون مسافری راه آهن بابیان اینکه از سال 93 مجموعاً 7 قطار گردشگری وارد کشور شده است، بیان کرد: باید عنوان کنم که از سال 95 راه اندازی قطارهای گردشگری در کشور رونق بیشتری گرفت.

در حال حاضر قطارهای گردشگری در مسیرهای مشهد- نیشابور، اهواز- تنگه پنجشنبه و جمعه ها در مسیر تهران-سوادکوه فعال اند. یک قطار بیابان گردی هم داریم که در مسیر تهران- بادرود در سیر سرویس ارائه خواهد داد و در پایان امسال نیز قطار گردشگری را در مسیر گرگان-اینچه برون و تبریز به جلفا داشتیم.

موسوی با اشاره به اینکه در مناسبت های خاصی مانند جشنواره آش زنجان و شب لید قطار گردشگری داریم، تصریح کرد:

امروز مراسم رونمایی از قطارهای گردشگری چندروزه که حاصل همکاری شرکت راه آهن با مشارکت بخش خصوصی است را داریم. مسیر این قطار تهران-شیراز، اصفهان - یزد - تهران خواهد بود.

مدت زمان سیر این قطار نیز 5 روز، از فروردین ماه 97 خواهد بود. قیمت بلیت آن 590 هزار تومان و از نوع قطارهای 4 تخته لوکس غزال خواهند بود.

او از آغاز به کار قطار گردشگری بین المللی از اول فرودین خبر داد و گفت: حدود 70 هزار نفر از قطارهای گردشگری ما استقبال کرده اند.

« دنیای سفر » این نوشته را از « تین نیوز » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1