28 مارس 2024 - 00:42

دریافت مجوز استخدام 200 کارشناس محیط زیست

25 ژانویه 2018 - 14:30 dsfr.ir/jk7sc

دریافت مجوز استخدام 200 کارشناس محیط زیست
sepahantourism.ir
حفاظت از محیط زیست

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام خبر دریافت مجوز استخدام 200 کارشناس متخصص برای سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: از این تعداد، 160 کارشناس متخصص برای اشتغال در ادارات حفاظت محیط زیست مراکز استان ها جذب خواهند شد.

مسعود تجریشی افزود: مهمترین اولویت های زیست محیطی در دولت روحانی، ساماندهی پسماندهای شهری، مهار کانون های ریزگرد داخلی، رفع آلودگی هوای کلانشهرها و تامین حقابه زیست محیطی است و در فرصتی 4 ساله باید با مدیریت صحیح درحل این مشکلات گامهای اساسی برداشته شود.

وی رفع این مشکلات را نیازمند همکاری و مشارکت نیروی محیط زیست در سراسر کشور دانست و ادامه داد: این امر محقق نخواهد شد مگر با داشتن نیروی انسانی متخصص و یکی از کمبودهای سازمان، همین مورد است.

به همین منظور برای رفع بخشی از این مشکل، مجوز استخدام 200 کارشناس متخصص برای سازمان حفاظت محیط زیست اخذ شده است که از این تعداد، 160 کارشناس متخصص برای اشتغال در ادارات حفاظت محیط زیست مراکز استان ها جذب خواهند شد.

تجریشی افزود: یکی دیگر از نیازهای اساسی داشتن بانک اطلاعاتی صحیح و کامل از داده های زیست محیطی است و داشتن بانک اطلاعاتی، لازمه داشتن نیروی متخصص از رشته های مختلف زیست محیطی در بین پرسنل است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص هزینه های سنگین ایستگاه های سنجش آلودگی هوا گفت: باید هزینه ها در این بخش کاهش داده شود و به جای خرید و نگهداری، خرید داده از طریق شرکت های فعال در این بخش جایگزین شود.

برنامه پایش صنایع در سال آینده نیز به طور گسترده و با استمرار بیشتر انجام خواهد شد و در خصوص پروژه های ارزیابی باید در زمان مناسب پاسخگوی خواسته های این بخش باشیم.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1