19 مارس 2024 - 06:17

زمان ثبت نام حج ۹۷ اعلام شد

24 ژانویه 2018 - 11:30 dsfr.ir/3q1u9

زمان ثبت نام حج ۹۷ اعلام شد
taraznews.com
حج تمتع

در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد؛ ثبت نام قطعی از زائران حج ۹۷ در نیمه دوم بهمن ماه انجام خواهد شد.

سازمان حج و زیارت روز گذشته با صدور اطلاعیه ای ودیعه گذاران حج تمتع تا ۳۰ آبان ماه سال ۱۳۸۵ را فراخواند تا اطلاعات خود را تکمیل کنند. در پی آن نشست شورای برنامه ریزی حج درحالی تشکیل شد که حمید محمدی، رییس سازمان حج و زیارت در آن حضور نداشت.

با این حال حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که ریاست این شورا را به عهده دارد، از مسؤولان ذی ربط خواست هرچه سریعتر هزینه حج سال آینده را نهایی و اطلاع رسانی کنند.

همه کمک کنند تا در روند کارها تاخیر ایجاد نشود و ضمن تماس و پیگیری مستمر با طرف سعودی زمینه اعزام تیم های کارشناسی به عربستان فراهم شود.

دکتر سیدعلی مرعشی رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در ادامه از نشست نمایندگان استانی این مرکز و تصمیمات اتخاذ شده برای انجام سریعتر معاینات پزشکی زائران حج ۹۷، گزارشی داد و نصراله فرهمند مشاور رییس سازمان حج و زیارت نیز گفت: امسال زائران ایرانی ازبیست ایستگاه پروازی دراستان های مختلف به دو فرودگاه مدینه منوره و جده انتقال خواهند یافت.

محمد جواد دانشیار مدیرعامل شرکت شمسا هم درباره نحوه تامین و پرداخت هزینه های ارزی و ریالی اعزام زائران به عتبات عالیات گزارش داد و نماینده ولی فقیه با اشاره به برخی مشکلات زائران درعراق گفت: نمی توان نسبت به این مشکلات بی تفاوت بود و باید درنظام و مدیریت کلان کشور، این مسایل پیگیری و حل شود.

قاضی عسکر همچنین اظهار کرد: نتایج بدست آمده در کارگروه های آسیب شناسی حج گذشته در حوزه وظایف سازمان حج و زیارت و بعثه عملیاتی شود و برنامه مدونی برای استفاده از رسانه های جمعی در برنامه های حج تهیه و اجرا شود.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1