19 مارس 2024 - 07:14

آغاز به کار نمایشگاه گردشگری در تهران

23 ژانویه 2018 - 08:30 dsfr.ir/tx3qt

آغاز به کار نمایشگاه گردشگری در تهران
mehrnews.com
اجرای موسیقی فولیکر در نمایشگاه گردشگری توسط کودکان

یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته از امروز در محل دائمی نمایشگاه های تهران آغاز به کار می کند در این نمایشگاه کودکان به اجرای موسیقی فولکلور می پردازند.

یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران از سوم تا ششم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز با حضور جمع زیادی از کارشناسان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گروه های موسیقی و هنرمندان، مهمانان خارجی از کشورهای مختلف و شرکت های مرتبط با حوزه گردشگری، آژانس های مسافرتی، ایرلاین های داخلی و خارجی، سفارت خانه ها و... به کار خواهد کرد.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه که در سالن خلیج فارس با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی و رئیس کمیسیون گردشگری مجلس برگزار می شود، از سند ملی گردشگری و تمبر نمایشگاه نیز رونمایی خواهد شد.

در سالن های مختلف این نمایشگاه نیز گروه های موسیقی از استانهای مختلف حضور خواهند داشت و برنامه های سنتی اجرا می کنند. در بخش دیگر اداره کل میراث فرهنگی هر استان به معرفی ظرفیت های خود در حوزه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی می پردازد. شرکت های گردشگری نیز ظرفیت های خود رادر حوزه مرتبط با گردشگری و هتلداری و سرمایه گذاری اعلام می کنند اما یکی از اولین اقدامات در نمایشگاه امسال اجرای برنامه هایی ویژه کودکان و نوجوانان است.

قرار است تا ظرفیت های موجود گردشگری و ایجاد فرصت های نو در این باره شناسایی شود و سازمانهای دولتی و غیردولتی نیز در توسعه سفرهای کودکان و نوجوانان ورود پیدا کنند. از طرف دیگر جاذبه های گردشگری نیز برای کودکان و نوجوانان روایت شود. در این راستا قرار است در کنار همه برنامه هایی که برای گروه بزرگسال در نظر گرفته شده، برنامه هایی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان هم اجرا شود.

از جمله اجرای برنامه های زنده عروسکی، موسیقی فولکلور که توسط کودکان بوشهری، گلستاین، کردستانی، هرمزگانی و کرمانشاهی برگزار می شود و یا مراسم برداشت برنج که این بار کودکان گیلانی آن را اجرا خواهند کرد.

کودکان خراسان جنوبی نیز برنامه هنری اجرا خواهند کرد و از یزد نیز یک گروه تئاتر عروسکی برنامه خواهد داشت. برنامه های مخصوص گردشگری کودکان در سالن ۱۸ محوطه غربی نمایشگاه اجرا می شود.

بخش های دیگر این نمایشگاه به حوزه گردشگری الکترونیک، ورزشی، سلامت، اقوام، بوم گردی، هتلداری و تجهیزات و صنایع دستی می پردازد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1