19 مارس 2024 - 11:09

بازگشت منطقه خاورمیانه به مدار گردشگری

22 ژانویه 2018 - 15:30 dsfr.ir/4z7vj

بازگشت منطقه خاورمیانه به مدار گردشگری
shadinehsazan.com
گردشگری خاورمیانه

گردشگری منطقه خاورمیانه در سال ۲۰۱۷ به لطف حضور پررنگ توریست های چینی و روس توانست سال موفقی را تجربه کرد.

به نقل از اِی بی اِس، سازمان جهانی گردشگری (WTO) در گزارش خود از سال ۲۰۱۷ میلادی از حضور ۵۸ میلیون گردشگر در منطقه خاورمیانه خبر داد که حاکی از رشد ۴.۸ درصدی در مقایسه با سال گذشته آن است.

هر چند حملات تروریستی در کشورهای مصر، تونس و ترکیه که در چند سال گذشته ضربه بزرگی به صنعت گردشگری منطقه خاورمیانه وارد کرده بود و اکثر اروپایی ها به سبب نگرانی های امنیتی از سفر به مقاصد توریستی آن امتناع می کردند اما در سال ۲۰۱۷ میلادی چینی ها و روس ها با استقبال از مقاصد منطقه بار دیگر رشدی مثبت برای صنعت توریسم خاورمیانه رقم زدند.

صنعت گردشگری مصر در سال گذشته شاهد رشد ۵۵ درصدی شمار توریست ها بود و در حالی که تعداد اروپایی ها همچنان در سرزمین اهرام کم است، اما چینی ها و گرشگران از کشورهای همسایه این کمبود را به خوبی جبران کرده اند.

«هاشم الدمیری» رئیس سازمان توسعه گردشگری مصر اعلام کرد پیش از این اروپایی ها بویژه روس ها ۸۰ درصد از کل توریست های خارجی مصر را تشکیل می دادند اما حالا این رقم ۵۲ درصد است و در حال حاضر توریست های چینی ها و هندی بین ۵ تا ۱۲ درصد از بازار گردشگری مصر را به خود اختصاص می دهند و توریست های کشورهای همسایه مصر نیز بین ۱۵ تا ۳۰ درصد این بازار را تامین می کنند.

ترکیه نیز پس از کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ که به کاهش شمار گردشگران اش به یک سوم انجامید، در سال ۲۰۱۷ شاهد رشد گردشگری بوده است و کشورهای روسیه، ایران و اوکراین از مهم ترین بازارهای تامین توریست خارجی برای ترکیه بوده اند. با این وجود مسئولان گردشگری ترکیه معتقدند گردشگران تازه وارد به این کشور در مقایسه با همتایان اروپایی ها و آمریکایی خود کمتر هزینه می کنند.

تونس دیگر کشور حاضر در منطقه خاورمیانه نیز در سال ۲۰۱۷ به لطف حضور پررنگ توریست های روسی و چین شاهد رشد ۲۳ درصدی در صنعت گردشگری در مقایسه با آمار سال گذشته آن بوده است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1