19 مارس 2024 - 09:41

هشدار؛ ویروس بیکاری در هتل ها

20 ژانویه 2018 - 11:30 dsfr.ir/oo7v7

هشدار؛ ویروس بیکاری در هتل ها
chitasoft.com
صنعت هتلداری

رییس هیات مدیره جامعه هتلداران ایران نسبت به برخی مسائل و شرایط مربوط به هتل ها هشدار داد.

درحالی که رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تازگی از مصوبه دولت درباره تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان به اشتغال گردشگری روستایی خبر داده، جمشید حمزه زاده خواسته که به وضعیت موجود تاسیسات گردشگری نیز اهمیت داده شود.

ریس هیات مدیره جامعه هتلداران ایران گفت: هتل ها از بس که مسافر ندارند، در آستانه تعطیلی قرار گرفته اند. ما نگرانیم که برخی از آن ها حتی به سمت تعدیل نیرو بروند. هتل وقتی نمی تواند هزینه های اصلی را تامین کند، مجبور است نیروی انسانی را تعدیل کند.

این نگرانی وجود دارد که ما در گردشگری به جای اشتغالزایی، با موجی از بیکاری روبه رو شویم. دست کم که درباره صنعت هتل داری این نگرانی واقعیت دارد.

او درباره راه حل برای برون رفت از این شرایط اظهار کرد: تدبیری که باید برای نجات این صنعت اندیشیده شود، خیلی ساده است، برای توسعه اشتغال و درآمد زایی هم که شده تا دو سه سال صنعت گردشگری را مشمول معافیت مالیاتی کنند و تسهیلات بانکی کم بهره بدهد. چه اشکالی دارد این اتفاق رخ دهد. کشورهای زیادی این دوران را با حمایت و تشویق گذرانده اند و حالا محصول آن روزها را برداشت می کنند.

رییس هیات مدیره جامعه هتلداران ایران بیان کرد: متاسفانه صنعت هتلداری زیر بار انواع مالیات و عوارض لِه شده، با این که مواد و قوانینی برای تخفیف های مالیاتی وجود دارد اما ماموران مالیات همیشه بهانه و تبصره ای دارند که مالیات مضاعف بگیرند. ما با سازمان امور مالیاتی برای رفع این معضل نشست های متعددی داشتیم، اما فعلا به نتیجه ای نرسیده ام.

حمزه زاده در پاسخ به این پرسش که با توجه به نارضایتی از نرخ اقامت، چرا تجدید نظری روی هزینه های این بخش نمی شود که با جذب مسافرِ بیشتر از این راه، جبران خسارت و از معضل بیکاری پیشگیری شود، گفت: پولِ آب، برق و مالیات برای هتل ها مساله جدی است. متاسفانه همه فکر می کنند کسی که هتل دارد، پول پارو می کند، درحالی که هزینه نگهداری یک هتل، بسیار سنگین و طاقت فرسا است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1