19 مارس 2024 - 12:14

افتتاح مسیر گردشگری با دوچرخه در بافت تاریخی تهران

18 ژانویه 2018 - 11:30 dsfr.ir/j23vr

افتتاح مسیر گردشگری با دوچرخه در بافت تاریخی تهران
mehrnews.com
مسیر دوچرخه سواری

اولین مسیر گردشگری با دوچرخه در بافت تاریخی و بازدید از اماکن تاریخی پایتخت، از سوی شهرداری منطقه ۱۱ طراحی و روز جمعه ۲۹ دی همزمان با روز هوای پاک با حضور مدیران شهری رونمایی خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، نصراله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ با بیان این که بخشی از حصار ناصری، طهران قدیم و بسیاری از آثار و ابنیه تاریخی شهر تهران که بیانگر هویت، معماری، هنر و تاریخ پایتخت ایران است؛ در محدوده منطقه ۱۱ قرار گرفته؛ گفت: توجه به حوزه گردشگری، حفظ میراث فرهنگی و نیز بستر سازی برای رونق این مهم در اولویت برنامه های شهرداری منطقه ۱۱ است.

در همین راستا برای اولین بار در شهر تهران مسیر گردشگری در بافت تاریخی با دوچرخه طراحی شده است که همزمان با ۲۹ دی و روز هوای پاک توسط جمعی از مدیران شهری رونمایی خواهد شد.

به گفته آبادیان پیش از این ۴ مسیر گردشگری در منطقه ۱۱ طراحی شده بود؛ اما این نخستین بار است که در شهر تهران گردشگری با دوچرخه در بافت تاریخی تعریف می شود.

طی ماه های آینده در این محدوده تورهای گردشگری برگزار خواهیم کرد و تلاش ما این است که امسال با بهبود خدمات، تورهای گردشگری را با مزیّت بیشتری نسبت به سال های قبل برگزار کنیم و شرایط بازدید شهروندان از مکان های تاریخی را تسهیل بخشیم.

بر اساس این گزارش اولین مسیر گردشگری با دوچرخه در بافت تاریخی شهر تهران شامل بازدید از میدان تاریخی حسن آباد، موزه ثبت احوال، خانه و موزه مقدم، خانه پروفسور عدل، موزه قرآن کریم، میدان حر و خانه تیمور تاش (موزه جنگ) می شود.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری مهر » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1