19 مارس 2024 - 13:23

ایران رقم گردشگران خود را به ۲۰ میلیون نفر خواهد رساند

17 ژانویه 2018 - 13:30 dsfr.ir/795dj

ایران رقم گردشگران خود را به ۲۰ میلیون نفر خواهد رساند
hamgardi.com
توریست خارجی

جمهوری اسلامی ایران در برنامه ای هشت ساله، رقم گردشگران خود را به رقم ۲۰ میلیون نفر خواهد رساند.

علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری در سفرش به هلند که برای بررسی توسعه همکاری در زمینه جذب گردشگر، تبادل تجربه درخصوص صنایع دستی و نزدیک شدن موزه های دو کشور صورت گرفت، افزود: نمایشگاه گردشگری ایران در اوایل بهمن ۹۶ رویداد بزرگی است که بر جذب گردشگر خارجی تاثیر خواهد گذاشت.

وی در این سفر از نمایشگاه گردشگری اوترخت بازدید و با رئیس این نمایشگاه ملاقات کرد.

معاون رئیس جمهوری در این دیدار با بیان اینکه ۳ بهمن ۹۶ نمایشگاه گردشگری ایران در تهران افتتاح خواهد شد، این رویداد را فرصت مناسبی برای رایزنی در خصوص گسترش مناسبات گردشگری با سایر کشور ها از جمله هلند برشمرد.

وی همچنین با دست اندرکاران غرفه های ایرانی در این نمایشگاه گفتگو کرد و از نزدیک با مسائل و دیدگاه های فعالان عرصه گردشگری کشورمان آشنا شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه ها فرصت بسیار مناسبی را برای کشور مهیا می سازد تا بتوانیم داشته های خود را هرچه بیشتر معرفی کنیم.

وی افزود: اعتقاد داریم که داشته های بی نظیر تاریخی و جاذبه های طبیعی در کشور وجود دارد که کمتر در داخل و به ویژه در خارج از کشور معرفی شدند.

مونسان گفت: باید تلاش کنیم تا بتوانیم این داشته ها را معرفی کنیم تا این امر به ورود بیشتر گردشگر خارجی به کشورمان منجر شود.

همه می دانیم که اقتصاد گردشگری در دنیا در رتبه سوم اقتصاد جهانی قرار دارد و بسیاری از کشور ها اکنون مسیر توسعه و پیشرفت را بر پایه توسعه صنعت گردشگری گذاشته اند.

جمهوری اسلامی ایران نیز برنامه ای را در این زمینه تدوین کرده که انشاءالله بتوانیم براساس چشم انداز این برنامه، خود را به جذب ۲۰ میلیون گردشگر و ۲۵ میلیارد درآمد ارزی ظرف هشت سال آینده برسانیم و این امر میسر نخواهد شد مگر اینکه بتوانیم در بخش تبلیغات در حوزه گردشگری که بسیار مهم است سرمایه گذاری بیشتری کنیم و از تجربه های جهانی در بخش تبلیغات و معرفی و برگزاری نمایشگاه بتوانیم به خوبی بهره بگیریم.

در کنار این نمایشگاه ها، باید بتوانیم با متصدیان تور های خارجی متصل بشویم و بخش خصوصی را به بخش های خارجی متصل کنیم و این امر منجر به سفر گردشگران بیشتری به کشورمان شود.

مونسان همچنین در جلسه ای با تورگردانان هلندی فعال در زمینه اعزام گردشگر به کشورمان راهها، موانع و مشکلات سفر های گردشگران هلندی به کشورمان را مورد بررسی قرار داد.

معاون رئیس جمهور همچنین در نشستی با نمایندگان و دست اندرکاران موزه های هلند شرکت و برای برگزاری نمایشگاه های موزه ای به صورت متقابل در دو کشور اعلام آمادگی کرد.

« دنیای سفر » این نوشته را از « خبرگزاری صدا و سیما » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1