19 آوریل 2024 - 06:18

شصت دره خراسان رضوی در حال حذف شدن از مناطق نمونه گردشگری

15 ژانویه 2018 - 13:30 dsfr.ir/a877u

شصت دره خراسان رضوی در حال حذف شدن از مناطق نمونه گردشگری
torshizkhabar.ir
شصت دره کاشمر

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان کاشمر گفت: متأسفانه منطقه شصت دره در حال حذف از مناطق نمونه گردشگری است.

رضا یوسفی با اظهار تأسف از اینکه منطقه شصت دره در حال حذف از مناطق نمونه گردشگری است، اظهار کرد: به رغم اینکه شصت دره در مصوبات دوره نهم و دهم به عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی شد. اما اخیرا شورای عالی معماری شهرسازی در حال حذف برخی از مناطقی مصوب از سیستم است زیرا نتوانسته اند به جذب سرمایه گذار بپردازند و ساختار سرمایه گذاری خود را مشخص کنند.

وی با اشاره به اینکه این اتفاق تبعات بسیار بدی برای منطقه خواهد داشت، افزود: شصت دره یکی از بهترین مناطق شهرستان کاشمر برای جذب گردشگر است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشمر با تأکید بر اینکه باید منطقه نمونه گردشگری شصت دره را با جذب سرمایه گذار مجدد احیاء کرد، عنوان کرد: برای احیاء این منطقه یا باید از طریق سازمان شهرداری ها و سازمان همیاری شهرداری ها و یا جذب سرمایه گذار اقدام کرد.

وی با بیان اینکه مطالعات مکان یابی منطقه شصت دره انجام شده است، گفت: شصت دره ظرفیت اجتماعی و اقتصادی بسیاری دارد.

یوسفی با اشاره به اینکه می توان از طریق پذیره نویسی و فروش سهام نیز اقدامات لازم را جهت جلوگیری از حذف شصت دره انجام داد، عنوان کرد: این موضوع باید بسیار جدی گرفته شود.

وی با اعلام اینکه باید از تمامی ظرفیت های شهرستان به خوبی استفاده کنیم، بر لزوم تدوین تهیه و تصویب طرح جامع گردشگری شهرستان تأکید کرد و افزود: فقط 4 شهر کشور دارای طرح جامع گردشگری هستند که یکی گناباد هست که آن هم فقط در مرحله صحبت مانده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشمر آموزش در حوزه گردشگری را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: به رغم اینکه در حوزه اطلاع رسانی تنها چهار دفتر مسافرتی فعال هستند اما فقط یکی در حوزه گردشگری داخلی وارد شده است.

وی با بیان اینکه پک های گردشگری شهرستان کاشمر به زبان های عربی، انگلیسی و فرانسوی آماده شده است، بیان کرد: برای چاپ این پک ها با مشکلاتی مواجه هستیم که باید تدابیری اتخاذ شود.

یوسفی در ادامه با اشاره به اینکه هرچند موافقت های اولیه احداث اولین هتل صادر شده اما تاکنون کاری در این خصوص انجام نشده است و اکنون پیگیر موافقت نامه اولیه دومین هتل هستیم، افزود: امسال در حوزه صنایع دستی اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نبود تابلوهای گردشگری را در سطح شهر یکی از کمبودهای جدی دانست و افزود: نه تنها در سطح شهر بلکه در تمامی راه های استان خراسان رضوی اجازه نصب تابلوهای اطلاع رسانی در خصوص اماکن گردشگری داده نمی شود.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایسنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.
1